Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Svéd Légierő pilótaképző rendszere is átalakul: Svédország külföldre szervezi ki a képzést, választásuk az egyre népszerűbb olaszországi pilótaképző iskolára esett.
Az erről szóló, 10 éves szerződést a napokban írta alá a két fél, a megállapodás értelmében a svéd hajózók kiképzése már 2024 januárjában elkezdődik. A képzés a 61. Repülőezrednél, a Lecce/Galatina légibázison (2. és 3. fázis), valamint a szardíniai Decimomannu Repülőbázison zajlik majd (4. fázis).
"Örülök, hogy a megállapodást tető alá hoztuk, és megvannak a szükséges feltételek ahhoz, hogy a jövő követelményeinek megfelelő, minőségi repülőképzést elkezdhessünk" – hangsúlyozta Jonas Wikman svéd vezérőrnagy.
"Ez egy további jelentős lépés az európai égbolt biztonsága érdekében. A svéd kollégákkal való együttműködés mindkét ország számára lehetőséget biztosít a növekedésre. Ez a megállapodás egy újabb alapvető eleme az IFTS projektnek is – tette hozzá Luca Goretti tábornok.
A kiképzést az Olasz Légierő végzi a Leonardo Industries támogatásával. A Svéd Légierő oktató pilótákat küld mindkét légibázisra, hogy kiképezzék őket az olasz iskolagépek vezetésére és integrált rendszereinek üzemeltetésére. Ezt követően a svéd pilóták aktív repülőoktatóként fognak szolgálni az olasz repülőiskolában. Összességében több mint száz diák és egy tucat oktatópilóta képzése várható.
Az IFTS (International Flight Training School) egy moduláris, nagyon sokoldalú tantervet használ, amely az innovatív T-346A integrált képzési rendszeren alapul, és különösen hatékony a legfrissebb generációs vadászgépek pilótáinak képzésére, beleértve az F-35-öst, az Eurofightert és a Gripent.
Ez a Campus az országos rendszer együttműködésének példája, melynek célja, hogy kielégítse a légierő és a partnerországok pilótaképzés iránti növekvő igényeit, utóbbiak száma folyamatosan bővül az újabb szerződések aláírásának köszönhetően. A 22 gépes M-346/T-346A Master flotta mellett a központ modern, a legújabb technológiák felhasználásával fejlesztett szimulátorokat is üzemeltet.
A Svéd Légierő a váltás előtt a kiöregedő SK 60-as (Saab 105) típussal képezte ki pilótáit, amely már nem alkalmas a modern harci repülőgépekre szánt hajózók megfelelő képzésére, megoldásként az olasz képzést választotta most a következő évtizedre Svédország.
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.