Az Orosz Légierő parancsnoksága a harci repülőgépek és helikopterek pilótái öltözetének cseréje mellett döntött. Információk szerint Vlagyimir Bondarev vezérőrnagy, a légierő parancsnoka adott megbízást az új pilóta overálok és dzsekik terveinek elkészítésére. Az elképzelések szerint néhány hónap leforgása alatt készülnek el az első tervek.
Az új öltözetek terveit bemutatják a védelmi minisztériumnak, majd a légierő parancsnoksága nyílt pályázatot ír ki a ruhák elkészítésére és szállítására. A légierőben most használatos sötétkék forma gyakorlatilag használhatatlan. „Alacsony minőségü, nem tüzálló és néhány hónap alatt szó szerint tönkremegy. Néhány mosás után hordhatatlanná válik, rongy lesz belőle. Ugyanez mondható el az „öreg” szovjet hajózókról, amelyeket akkor adnak, amikor sötétkékből nincs elegendő. Ennek eredményeképpen a tisztek egy része megrendelésre varrat magának ruhát, végül mindenki abban jár, amiben akar, azaz mindenki másban”, - mondta a légierő parancsnokság képviselője.
Mindezen túl a légierő számára készített hajózókat is gyúlékony anyagból varrják. „Egy ilyen ruhában tüz esetén a pilóta, égési sérüléseket szenved”, - mondta a lipecki központ illetékese. A repülőgép-vezetők dzsekijét illetően a problémát az jelenti, hogy azt vattával vagy állati szőrrel bélelik, ami miatt nehezek és terjedelmesek. Az egyenbakancsokkal nehézkes a pedálok használata, mivel azokban elzsibbad használóik lába. Az informátor ennek kapcsán elmondta, hogy a pilóták nagyrésze civil cipőt használ repülés közben.
Orosz pilóták: ki kékben, ki zöldben
Pilóták, akik hallottak a hírről elmondták, hogy parancsnokváltás esetén minden esetben változtatják a számukra előírt ruházatot is. „Alekszandr Zelin idejében (20007-2012) például megtiltották a zöld vagy szürke hajózók viselését, csak a sötétkéket viselhették a pilóták. A raktárakban azonban nem volt készlet, így saját pénzen varrattak vagy vásároltak a repülőgép-vezetők”, - mesélte az átképzőközpont tisztje.
Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.