A szerb Blic újság riportja szerint, hat gyártó már bemutatta portékáját a Szerb Légierő számára, a döntés azonban még odébb van. Idáig az európai Eurofighter Typhoon, a francia Dassault Rafale, az orosz Szu-30 és MiG-29M2, az amerikai F-16 és a kínai JF-17 típusok kerültek bemutatásra, mint a kiöregedő MiG-21-esek és a MiG-29-esek lehetséges váltótípusai.
Szakértők szerint ahhoz, hogy a légierő képességei megfelelő szinten maradjanak, legalább 20 példány vásárlására lenne szükség, ez mintegy 1 milliárd euróba kerülne. Ugyanakkor jelenleg körülbelül fél milliárd euró áll rendelkezésre, és ezt jóeséllyel tovább csökkenthetik a következő pénzügyi ciklusban. A szakértők abban is egyetértenek, hogy a Eurofighter egy kiváló gép, de túl drága az ország számára, várhatóan egy olcsóbb megoldás lesz a befutó.
Az elmúlt hétvégén nagyszabású repülőnappal ünnepelte a Szerb Légierő fennállásának 100. évfordulóját, melyre többek között az új MiG-29M2 is ellátogatott oroszországból. Az eseményről készült képösszefoglalót az alábbi linkre kattintva érhetik el:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.