2024. 09. 09. hétfő
Ádám
: 394 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Orosz Légierő 2011. évi eredményei képekben 2. – modernizáció

JETfly  |  2012. 02. 07., 09:40

Januárban számoltunk be Olvasóinknak itt, a jetfly.hu oldalon az Orosz Légierő 2011-es repülőgép beszerzéseiről, illetve testvérlapunk oldalain az orosz hadihajó építés eredményeiről. Most folytatjuk a sort, ezúttal a folyamatban lévő modernizáción átesett repülőgépeket vesszük górcső alá. Napjainkban három fő, „széria” modernizációs program van folyamatban – a MiG-31 elfogó vadászrepülőgépeké, a Szu-25 csatarepülőgépeké, valamint az A-50 típusú rádiólokációs távolfelderítő és irányító repülőgépeké.

Modernizáció

 

MiG-31BM elfogó vadászrepülőgép. A modernizáció a „Szokol” repülőgépgyár Nyizsnyij Novgorodban található gyárában zajlik.

 

 

A korszerüsítést az orosz védelmi minisztériummal 2006-ban kötött, hosszútávú megállapodás keretében hajtják végre. A korszerüsített MiG-31BM első két példányát 2008 tavaszán adták át a Lipeckben található harci alkalmazási és átképzőközpontnak, majd az első „sorozatban modernizált” vadászrepülőgépek átadása 2009-ben kezdődött meg a légierő számára.

A 2011-ben modernizált MiG-31BM típusú elfogó vadászrepülőgépek pontos számával kapcsolatban a források nem közöltek adatokat.

 

Szu-25SzM csatarepülőgép. A modernizáció a Kubinkaban található 121. repülőgép javító üzemben folyik.

A Szu-25 típusú csatarepülőgépek modernizációja 2006-ban kezdődött, és 2011 elejéig a Moszkva közelében található kubinkai 121. repülőgép javító üzem mintegy 40 darab modernizált csatarepülőgépet adott át a légierő harci egységei részére. A 2011-ben modernizált repülőgépek száma nem ismert. Ismert azonban az a tény, hogy a gyár az előző évben megkezdte a Szu-25UBM „kétkormányosok” felújítását.

A-50U típusú rádiólokációs távolfelderítő és irányító repülőgép

A modernizáció a Beriev nevét viselő Taganrogi Repülési Tudományos és Müszaki Komplexumban zajlik (Taganrog).

2011. október 31-én a Taganrogi Repülési Tudományos és Müszaki Komplexum átadta az Orosz Légierő számára az első sorozatban modernizált A-50U típusú rádiólokációs távolfelderítő és irányító repülőgépet. A 47-es lajstromszámú repülőgépet a légierő személyzete repülte át a Tangarogból a repülőgép állandó „lakhelyére”, az Ivanovo-Szevernij bázisra.

A hivatalos sajtóközlemény szerint a korszerüsítés alapvetően a repülőgép belsejében szembetünő. Modernizálták a gép rendszerkezelőinek és légiirányítóinak munkahelyeit. A régi, elavult „csöves” berendezéseket modern, folyadékkristályos monitorokkal váltották fel, valamint új kommunikációs rendszert is kapott a gép. Mindezen túl, az alapgéptől eltérően az A-50U típuson pihenőhely került kialakításra a személyzet részére egy háztartási eszközökkel felszerelt büféhelyiséggel, valamint vizesblokkal.

Az első A-50U átadása után a Beriev nevét viselő Taganrogi Repülési Tudományos és Müszaki Komplexumban szinte azonnal megkezdődött a következő A-50 modernizációja, amit a tervek szerint 2012-ben adnak vissza a légierőnek.

Nagyjavítás

A modernizációs programok mellett 2011-ben tovább folytatódott a légierő repülőgépeinek nagyjavítása is több repülőgép javító üzemben.

Ennek keretében került sor december 22-én egy nagyjavított Tu-142M3 („vörös” 56 lajstromszámmal) típusú, tengerészeti felderítő/tengeralattjáró elleni repülőgép átadására…

… majd december 27-én a távolsági repülőerők vehetett át egy nagyjavításon „átesett” Tu-95MSz („vörös” 62) típusú bombázó repülőgépet.

Több Il-76MD javítását fejezték be a Sztárája Russzában található 123. repülőgép javító üzemben.

Az Orosz Légierő szállítórepülő egységéhez két An-124 „Ruszlán” (RA-82014 és RA-82039) tért vissza egy mindenre kiterjedő nagyjavítás után az uljanovszki Aviasztar-SP gyárból.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-28 10:30:49
Megérkezett a KLM amszterdami bázisára a holland királyi légitársaság első Airbus A321neo típusú repülőgépe. A keskenytörzsű, főként európai járatokat teljesítő repülőgép a legújabb technológiát képviseli, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, mint az eddigi repülőgépek.
2024-08-26 13:42:43
Az olimpikonok után, augusztus 28. és szeptember 8. között a paralimpikonoké lesz a főszerep Párizsban, ahol 39 magyar sportoló képviseli hazánkat 13 sportágban. Őket a Wizz Air menetrend szerinti járatával, a Team Hungary dizájnt viselő repülőgéppel repíti a francia fővárosba augusztus 25-én és 26-án, majd a játékok után vissza Budapestre.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.