2017. 09. 23. szombat
Tekla
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Orosz Légierő 2011. évi eredményei képekben 2. – modernizáció

JETfly  |  2012. 02. 07., 09:40

Januárban számoltunk be Olvasóinknak itt, a jetfly.hu oldalon az Orosz Légierő 2011-es repülőgép beszerzéseiről, illetve testvérlapunk oldalain az orosz hadihajó építés eredményeiről. Most folytatjuk a sort, ezúttal a folyamatban lévő modernizáción átesett repülőgépeket vesszük górcső alá. Napjainkban három fő, „széria” modernizációs program van folyamatban – a MiG-31 elfogó vadászrepülőgépeké, a Szu-25 csatarepülőgépeké, valamint az A-50 típusú rádiólokációs távolfelderítő és irányító repülőgépeké.

Modernizáció

 

MiG-31BM elfogó vadászrepülőgép. A modernizáció a „Szokol” repülőgépgyár Nyizsnyij Novgorodban található gyárában zajlik.

 

 

A korszerüsítést az orosz védelmi minisztériummal 2006-ban kötött, hosszútávú megállapodás keretében hajtják végre. A korszerüsített MiG-31BM első két példányát 2008 tavaszán adták át a Lipeckben található harci alkalmazási és átképzőközpontnak, majd az első „sorozatban modernizált” vadászrepülőgépek átadása 2009-ben kezdődött meg a légierő számára.

A 2011-ben modernizált MiG-31BM típusú elfogó vadászrepülőgépek pontos számával kapcsolatban a források nem közöltek adatokat.

 

Szu-25SzM csatarepülőgép. A modernizáció a Kubinkaban található 121. repülőgép javító üzemben folyik.

A Szu-25 típusú csatarepülőgépek modernizációja 2006-ban kezdődött, és 2011 elejéig a Moszkva közelében található kubinkai 121. repülőgép javító üzem mintegy 40 darab modernizált csatarepülőgépet adott át a légierő harci egységei részére. A 2011-ben modernizált repülőgépek száma nem ismert. Ismert azonban az a tény, hogy a gyár az előző évben megkezdte a Szu-25UBM „kétkormányosok” felújítását.

A-50U típusú rádiólokációs távolfelderítő és irányító repülőgép

A modernizáció a Beriev nevét viselő Taganrogi Repülési Tudományos és Müszaki Komplexumban zajlik (Taganrog).

2011. október 31-én a Taganrogi Repülési Tudományos és Müszaki Komplexum átadta az Orosz Légierő számára az első sorozatban modernizált A-50U típusú rádiólokációs távolfelderítő és irányító repülőgépet. A 47-es lajstromszámú repülőgépet a légierő személyzete repülte át a Tangarogból a repülőgép állandó „lakhelyére”, az Ivanovo-Szevernij bázisra.

A hivatalos sajtóközlemény szerint a korszerüsítés alapvetően a repülőgép belsejében szembetünő. Modernizálták a gép rendszerkezelőinek és légiirányítóinak munkahelyeit. A régi, elavult „csöves” berendezéseket modern, folyadékkristályos monitorokkal váltották fel, valamint új kommunikációs rendszert is kapott a gép. Mindezen túl, az alapgéptől eltérően az A-50U típuson pihenőhely került kialakításra a személyzet részére egy háztartási eszközökkel felszerelt büféhelyiséggel, valamint vizesblokkal.

Az első A-50U átadása után a Beriev nevét viselő Taganrogi Repülési Tudományos és Müszaki Komplexumban szinte azonnal megkezdődött a következő A-50 modernizációja, amit a tervek szerint 2012-ben adnak vissza a légierőnek.

Nagyjavítás

A modernizációs programok mellett 2011-ben tovább folytatódott a légierő repülőgépeinek nagyjavítása is több repülőgép javító üzemben.

Ennek keretében került sor december 22-én egy nagyjavított Tu-142M3 („vörös” 56 lajstromszámmal) típusú, tengerészeti felderítő/tengeralattjáró elleni repülőgép átadására…

… majd december 27-én a távolsági repülőerők vehetett át egy nagyjavításon „átesett” Tu-95MSz („vörös” 62) típusú bombázó repülőgépet.

Több Il-76MD javítását fejezték be a Sztárája Russzában található 123. repülőgép javító üzemben.

Az Orosz Légierő szállítórepülő egységéhez két An-124 „Ruszlán” (RA-82014 és RA-82039) tért vissza egy mindenre kiterjedő nagyjavítás után az uljanovszki Aviasztar-SP gyárból.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.