2017. 09. 23. szombat
Tekla
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hírek az orosz távolsági repülőerők háza tájáról

JETfly  |  2011. 12. 28., 16:59

2011 decemberének utolsó napjaiban több jó hír is napvilágot látott az orosz távolsági repülőerőkkel kapcsolatban. December 18-án ünnepelték a Tu-160 típusú bombázó repülőgép első felszállásának 30. évfordulóját, majd 20-án a távolsági repülőerők parancsnoka, A. Zsiharev vezérőrnagy egy sajtótájékoztató keretében arról beszélt, hogy várja a „birtokát”.

Mit jelent ez a kifejezés a vezérőrnagy kijelentésében? Elmondása szerint a légierő kötelékében szolgálatot teljesítő bombázó repülőgépek még hosszú időn keresztül rendszerben fognak maradni, aminek érdekében a repülőgépek időről időre nagyjavításon és modernizáción fognak átesni. Igaz ez a Tu-22M3 típusú repülőgépekre is, amelyek felújítása két fázisban zajlik: az első etapban a fedélzeti berendezéseket cserélik le, míg a második lépcsőben a repülőgép teljes avionikáját lecserélik – a fedélzeti lokátortól a pilótafülke müszerekig bezárólag. Sőt, sor kerül a Tu-22M3 repülőgépek NK-25 típusú hajtómüveinek nagyjavítására is. Arra vonatkozóan nem közöltek információkat, hogy a típus kap-e új hajtómüveket, esetleg új típusjelzéssel látják-e el a gépeket.

Hasonló programok várna a Tu-95MSz és Tu-160 stratégiai bombázó repülőgépekre is. Hosszas kutatómunka után határoztak úgy, hogy nem érdemes a repülőgépeken komoly konstrukciós változtatásokat végrehajtani. A mérnökök és a hadsereg képviselői arra az elhatározásra jutottak, hogy kifizetődőbb időnként a fedélzeti elektronikát frissíteni, modernizálni, megpróbálni így a világ élvonalában tartani a repülőgépeket.

Egy PAK DA terv az állítólagos tíz közül

Lehetséges, hogy ez is közrejátszott egy új, távlati repülőgép a PAK DA (Távolsági Repülők Perspektivikus Repülő-komplexuma) létrehozását szorgalmazó döntés megfogalmazásában.

2009-ben a Tupoljev tervezőiroda kapott megbízást a tervezőmunkákra. A kutatási fejlesztési munkákra aláírt szerződés időtartama három évre szólt, így a témával kapcsolatos kutatást már elvégezték, és most a tervezők az új bombázó-rakétahordozó repülőgép tervezésével foglalkoznak. A végleges terveket 2015-ig kell elkészíteni, amely után megkezdődhet a prototípus gyártása. A teszteket 2020-ig tervezik végrehajtani, majd az azt követő öt év múlva megkezdődhet a repülőgépek – amely pontos megnevezése még nem ismert – rendszeresítése.

Hozzávetőleg ettől az időponttól – 2025 – várható a „fizikailag kiöregedett” repülőgépek kivonása a távolsági repülőerők állományából. Zsiharev véleménye szerint az orosz stratégiai légierő jelenleg minőségileg nincs lemaradásban az amerikaihoz képest.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.