Az indiai légierő (IAF) bejelentése szerint még ebben a hónapban megkezdődhet az új kiképzőgépek beszerzésére kiírt tenderre jelentkező típusok tesztelése, melynek a Jamnagar légibázis ad majd otthont. A kiértékelést a légierő által már előzetesen kiválasztott pilóták és műszaki személyzetek végzik, akik többek között a gépek felszereltségét, kezelhetőségét és üzemanyag-fogyasztását is vizsgálják.
Az új kiképzőgépek beszerzését a HPT-32 Deepak típusú gépek repülési tilalommal történő sújtása tette égetően szükségessé, mivel a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) által gyártott Deepak flotta egyik példánya 2009 júliusában katasztrófát szenvedett két tapasztalt pilóta életét követelve.
Az indiai légierő tenderének elnyeréséért a következő típusok versenyeznek: a német GROB 120 TP, a brazil Embraer EMB 312 ’Super Tucano’, a Korean Aerospace Indusries által gyártott KT-1, az olasz Finmeccanica M-311 és a svájci PC-7-es. Az indiai kormány összesen 181 darabot rendelt az új kiképzőgépből, melyből 106 darabot fog helyben legyártani a HAL.
2010 júliusában a brit miniszterelnök indiai látogatása során döntés született az ország Hawk kiképzőgép flottájának bővítéséről is, melynek értelmében újabb 57 darab BAE Systems Hawk 132-est rendeltek összesen 780 millió dollár értékben.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.