2017. 12. 15. péntek
Valér
: 314 Ft   : 266 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újra tengeren a haditengerészeti F-35-ösök

JETfly  |  2016. 08. 22., 10:39

Folytatódik az F-35C hajófedélzeti tesztsorozata.

2016. augusztus 14-étől kezdve harmadik alkalommal végeznek hajófedélzeti teszteket a haditengerészet számára fejlesztett F-35C repülőgépek. Az Eglin légibázison állomásozó haditengerészeti kiképző századtól öt szériapéldány csatlakozott a CF-3 és CF-5 jelzésű tesztpéldányhoz a USS George Washington fedélzetén, amelyről felszállva repülési teszteket hajtanak végre, illetve egyéb próbákat végeznek el a hajófedélzeten és a hangárban.

Ez a harmadik alkalom 2014 novembere óta, hogy a típus hajófedélzetről üzemel, a mostani célja elsősorban a repülési tartomány kiterjesztése olyan alapfeladatok esetén, mint a fel- és leszállás. Ez magában foglalja a különböző külső felfüggesztések alkalmazását, a fel- és leszállást keresztirányú szélviszonyok között, és a félautomata leszálló üzemmód alkalmazását, amely a Delta Flight Path nevet kapta, és lényege, hogy a fedélzeti számítógép automata gázadással tartja megfelelő siklópályán a repülőgépet.

Szintén fontos vizsgálat tárgya lesz, hogy hogyan teljesít az áttervezett fékezőhorog a George Washington fedélzetén. Egy 2016-ban kiadott pentagoni jelentés szerint 2014 novemberében a USS Nimitz fedélzetén 122 próbálkozásból minden esetben sikerült a drótkötél elkapása, azonban tavaly októberben a USS Dwight D. Eisenhower fedélzetén 62-ből 7 alkalommal sikertelen volt a próbálkozás. Utóbbi esetben azonban figyelembe kell venni, hogy a teszteredményeket torzította az a tény, hogy a szokásos négyből egy drótkötél akkor éppen üzemen kívül volt az Eisenhoweren. A jelenlegi tesztek során augusztus 14-től egészen 17-éig a beszámolók szerint az összes tervezett drótkötél elkapás sikeres volt.

További vizsgálat tárgyát képezi a típushoz kapcsolódó karbantartási feladatok elvégzése a hajófedélzeten illetve a fedélzet alatti hangárban. A gépek segédhajtóműve (APU) által generált forró levegő a törzsből felfelé áramlik ki, ezért fontos kideríteni, hogy ez nem okoz e sérüléseket a hangár plafonján, illetve hogy a kibocsátott gázok hogyan távoznak a hangártérből. Az F-35-ös 15 éves rendszerfejlesztési és demonstrációs programjának egyik utolsó állomása a hajófedélzeti tesztek teljesítése. A C variáns lesz a három közül az utolsó, amely eléri a hadrafoghatóságot, ez a tervek szerint 2018-ban következhet be. Összehasonlításul, az F-35B-t tavaly nyilvánították bevethetőnek, még a USAF A változatait idén nyáron. Eddig az F-35C vásárlását csak a US Navy, illetve a Marine Corps tervezi, előbbi 260, utóbbi 80 példányban. A gép a többi változattól 2,4 méterrel nagyobb fesztávolságában, illetve felhajtható szárnyvégeiben és megerősített futóműveiben különbözik, amelyek a tengeri üzemelést segítik elő.

Tavaly októberben az egyik földi tesztpéldány szárnyain repedéseket találtak 13 731 szimulált repült óra után, ami körülbelül 6 000-rel meghaladja ugyan az eredetileg tervezett élettartamot, ennek ellenére a gyártó dolgozik a megoldáson. A tesztek folytatása után 20 órával további repedéseket találtak, ezúttal a törzsön, ennek vizsgálata az utolsó elérhető információk szerint márciusban még zajlott.

Forrás: Flightglobal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 12. 07., 10:17
2017. december 5-én, a Zsukovszkijban található M. M Gromov Repülőkísérleti Intézet repülőteréről a levegőbe emelkedett a Szu-57-es 052-es oldalszámú prototípusa, mellyel megkezdődött az újgenerációs, 30-as gyártmány megnevezéssel illetett hajtómű légi tesztelése.
2017. 12. 06., 10:32
Az Egyiptomi Légierő a napokban átvette az utolsó 3 Rafale EM típusú vadászbombázóját. A leszállítással egyidőben, a francia Dassault Aviation vállalat és az egyiptomi fél újabb tárgyalásokat kezdett további Rafale-ok beszerzése ügyében is.
2017. 12. 04., 15:39
Varsóban már a MiG-29-esek és Szu-22-esek közelgő váltására készülnek. Az erről szóló hírt a program felelőse, a lengyel Fegyverzeti Felügyelet november 23-án közölte a sajtóval – a cél egy új, többfeladatú harci repülőgép kiválasztása a kiöregedett szovjet gyártmányok pótlására.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 12. 14., 11:57
Ikonikus környezetben, a szolnoki bázis helikoptereket ábrázoló fotókkal és Mi–24-es fegyverzeti tartozékokkal feldíszített művelődési otthonában mutatták be az egykori helikoptervezető, Brandt Gyula nyugállományú őrnagy a típus magyarországi történetét feldolgozó, hiánypótló könyvét.
2017. 12. 14., 09:15
Fotók a 2017-es MAKSz légiszalonról.
2017. 12. 11., 10:11
1977. október 13-án a Lufthansa 181-es járata felszállt Palma de Mallorcáról és Frankfurt felé vette az irányt.
2017. 12. 08., 14:27
Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruház kínálatából! Repülős témájú könyvek, DVD filmek, relikviák, ruházati termékek! Kiszállítási akciónk 2017. december 31-ig tart!

  Legfrissebbek most

2017. december 1-én elkezdődött Ulan-Udenszki Repülőgépgyár (U-UAZ) által modernizált Mi-171E berepülése. Az „Orosz Helikopterek” holdingba tartozó üzemben a modernizálás során új hajtómű és módosított forgószárny-mechanizmus került a helikopterbe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban tervezett Arrow–3 rakétatesztet a céltárgy meghibásodása miatt szakították meg – az izraeli védelmi minisztérium közleménye szerint a tesztindításra a légierő palmakhimi rakétakísérleti bázisán került volna sor, részeként annak a tesztsorozatnak, amellyel Izrael a többlépcsős rakétavédelmi képességét hivatott kiépíteni.