2018 év vége bővelkedett az új/modernizált repülőgép típusok első repüléseiben. Készítettünk egy videós összeállítást az egyes típusok szűzfelszállásairól: repült többek között az új L-39NG, a Tu-22M3M és a modernizált Il-78M-90A tanker is.
A magyar repülős közösség és lapunk is kiemelten figyeli és követi az Aero Vodochody L-39NG típusának történéseit. A 2018-as esztendő utolsó negyedévében több mérföldkövet jelentő esemény is kapcsolódik az új kiképző repülőgéphez: a gép hivatalos bemutatására októberben került sor, novemberben pedig a cseh miniszterelnök, Andrej Babiš jelentette be, hogy Thaiföld védelmi minisztériuma (Gripen üzemeltető) jelezte érdeklődését az L-39NG-re.
Az Aero Vodochody öt évvel ezelőtt mutatta be új projektjét, melyet két részre bonthatunk: az L-39CW lényegében egy modernizációs csomag a meglévő L-39-esek lehetséges felújítására, melynek keretein belül a kiképző repülőgép jóval erősebb és gazdaságosabb Williams International FJ44-4M hajtóművet kaphat, továbbá a teljes avionikai rendszer is megújulhat. A projekt másik része az L-39NG megalkotása: az alapvető különbség abban van, hogy a CW-ket még üzemelő L-39-esek átalakításával hoznák létre, míg az NG újonnan kerülne ki a gyárból.
Az első előszériás L-39NG (7001) szűzrepülésére 2018. december 22-én került sor, Csehországban, az Aero Vodochody repülőteréről: a kiképzőgépet David Jahoda és Vladimír Továrek tesztpilóták repülték. A 26 perces, első repülés során 1 525 méteres magasságig repült az L-39NG, több tesztelemet (pl. konfigurációs beállítások, gyorsulás) is sikeresen teljesítettek. A gyártó részéről a mérföldkövet jelentő eseményt követően elmondták, hogy a tesztprogram sikeres teljesítését követően várhatóan 2019 végére szerezhetik meg a típusengedélyt.
A Leonardo háza tájáról is volt újdonság a levegőben a 2018-as év utolsó napjaiban: repült az M-345-ös típusú kiképző repülőgép azon változata, mely már sorozatgyártásra kerül. A Williams International FJ44-4M-34 típusú hajtóművekkel szerelt M-345HET(High Efficiency Trainer) első üzemeltetője az Olasz Légierő lesz, mely a tervezett 45 példányból már öt darabot meg is rendelt, az új típussal a kiöregedő, 137 darabos Aermacchi MB-339-es flottát váltják majd le várhatóan 2020-tól.
Orosz részről is bővelkedett első repülésekben az óév: december 28-án, 37 perces sikeres repülést hajtott végre a modernizált Tu-22M3M, továbbá a korszerűsített, új szárnyakkal és hajtóművekkel szerelt Il-78M-90A tanker is. Ezek mellett az új Il-112V típusú, új orosz szállító repülőgépről is van friss információ, ugyanis a repülőgép szintén a 2018-as év utolsó napjaiban teljesítette az első repülés előszobájaként emlegetett gurulópróbákat.
Forrás: https://www.flightglobal.com
Az Emirates 39 960 napelempanel telepítésére kötött megállapodást az Etihad Clean Energy Developmenttel, amelyek a dubaji Emirates Engineering Centre energiaellátását fogják támogatni. A projekt a tervek szerint évente 34,3 millió kWh energiát termel majd, ami a központ energiaigényének 37 százalékát fedezi, összesen 23 177 kWp teljesítménnyel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.