A napokban megérkezett az első, speciálisan a sarkvidéki körülményekre felkészített Mi-8AMTS-VA típusú szállító-harci helikopter a Csendes-óceáni Flottához.
A személyzet az ulan-udei helikoptergyár területéről szállt fel és érkezett meg a flotta, kamcsatkai Elizovo haditengerészeti bázisára. A forgószárnyas több mint 4 000 kilométert tett meg, 6 közbenső leszállást beiktatva a célállomásáig. A helikoptert ünnepélyes keretek között fogadta a bázis parancsnoka, mely gratulált a személyzetnek az elvégzett feladathoz. A Mi-8-as helikopter AMTS-VA verzióját a speciális sarkvidéki feladatokra fejlesztették ki, mely elviseli akár a -60°С-os hőmérsékletet is.
A forgószárnyas új Klimov VK-2500-03 hajtóműveket, SPE Aerosila TA-14 segédhajtóművet, a pilótafülke és a tehertér, valamint a hajtóművek korszerűbb fűtő rendszert kaptak, illetve az olaj, hidraulika és üzemanyag rendszerét is úgy alakították át, hogy elviselje a rendkívül alacsony hőmérsékletet. Továbbá felszerelték modern kommunikációs és új, továbbfejlesztett inerciális navigációs rendszerrel is, mellyel pontosabbá és biztonságosabbá válik majd a sarkköri repülési feladatok végrehajtása.
A forgószárnyas a felszereléseinek köszönhetően kutató-mentő feladatkörben is alkalmazható. Hatótávolsága a megnövelt tartályoknak köszönhetően több mint 1 400 kilométerre nőtt, illetve képes akár 7 órát is a levegőben tölteni. Az orosz védelmi minisztérium korábban már átvett néhány ilyen példányt, melyek az Orosz Légierő, Egyesített Sarkvidéki Stratégiai Parancsnokságának alárendeltségébe kerültek.
Forrás: bastion-karpenko.ru
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.