2024. 05. 22. szerda
Júlia, Rita
: 386 Ft   : 355 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

RM12 - A Gripen megbízható hajtóműve

RM12 - A Gripen megbízható hajtóműve
JETfly  |  2020. 06. 15., 16:29
RM12 - A Gripen megbízható hajtóműve

Egyhajtóműves vadászgép típusok esetében kulcsfontosságú a megbízható erőforrás. A Volvo Aero (jelenleg GKN Aerospace) RM12 típusú konstrukciója hosszú ideje szolgálja megbízhatóan a nemzetközi Gripen flottát.

A General Electric a Hornetek kapcsán leginkább ismerős F404-es hajtóműtípusát továbbfejlesztve jutott el a Volvo Aero az RM12-es megalkotásáig, mely alacsonyabb fenntartási költségek mellett biztosított egy, a korábbi változathoz képest erősebb és megbízhatóbb erőforrást a Draken és Viggen típusokat leváltó, 1980-as években kifejlesztett Gripen számára. Az RM12-es felépítéséről már sokszor írtunk lapunkon is, a mostani bejegyzés apropója, hogy a nemzetközi Gripen flotta már több mint 300 000 repült órát gyűjtött össze, mely idő alatt hajtóműhöz köthető baleset/katasztrófa nem történt.

A GKN Aerospace 1930 óta biztosítja a hajtóműveket a svéd haderő számára: a Gripent hadrendben tartó légierők számára az RM12-es üzemideje végéig biztosítja a támogatást a hajtóműhöz, az üzemeltetők a GKN Aerospace Trollhättan-i üzemébe szállítják karbantartásra az erőforrásokat. Robert Johannesson a GKN Aerospace kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy az üzemben egy jól kidolgozott folyamat szerint történik az RM12-es átvizsgálása, hiszen nemcsak egy adott modult vizsgálnak és javítanak, hanem minden esetben a teljes hajtóművet nézik át, így olyan eltérésekre is felfigyelhetnek, melyeket az adott légierő műszaki személyzete nem biztos, hogy észrevesz.

Fotó: Szabó Gábor

2017-ben újabb mérföldkövet jelentő eseményt könyvelhetett el a cég, hiszen a tesztelések során bebizonyosodott, hogy az RM12-es kiváló teljesítményt mutatott bioüzemanyaggal is, földön és levegőben egyaránt. A Gripen legújabb változatát, a Gripen E-t, már az RM12-es
utódja, az RM16-os emeli a levegőbe, a gyártásért és a terméktámogatásért szintén a GKN Aerospace felel a hajtómú élettartamának végéig. Robert Johannesson hozzátette azt is, hogy az RM12-es hajtóművekkel exportált Gripenek Svédország eddigi legsikeresebb vadászgép exportját képviselik, ennek alapján bizakodnak a jövőben, illetve az RM16-ossal szerelt Gripen E exportsikereiben.

Forrás: https://www.mynewsdesk.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 21., 10:18
A magyar cég saját megrendelőinek végez majd repülőgép-karbantartást a bukaresti Baneasa repülőtéren, ebbe bevonja a román repülőgép-karbantartó vállalat létesítményeit, infrastruktúráját, eszközparkját, szakembereit.
2024. 05. 16., 14:59
Látványos eseményre figyelhettek fel a szandaszőlősi katonai reptér mellett elhaladók. Zöldes aranyszínű körök lepték el az eget, ahogy a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar másodéves honvéd tisztjelöltjei végrehajtották első ejtőernyős ugrásukat.
2024. 05. 13., 11:33
A szélestörzsű repülőgépekkel kiszolgált szezonális útvonalak egy része áprilisban indult, más részük pedig októberig meghosszabbodik.
2024. 05. 10., 09:30
Közel öt esztendeje, hogy 2019. május 20-án az utolsó váltás hazaérkezésével véget ért a magyar szállító helikopteres közösség afganisztáni szerepvállalása.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A NATO Kooperatív Kibervédelmi Kiválósági Központ 2010 óta szervezi meg éves Locked Shields gyakorlatát. Magyarország az idén is sikeresen képviseltette magát a nemzetközi megmérettetésen, mely ezúttal négy napon át, 40 ország 18 csapatának, közel négyezer szakértőjének részvételével zajlott. A magyar csapat az előkelő negyedik helyen zárt.