2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Posztszkriptum rendszert kap a Szu-35Sz és a Szu-27SzM3

2016. 11. 15., 14:30

Az orosz védelmi minisztérium 35 millió rubelt irányzott elő a Posztszkriptum rendszer harci repülőgépeken történő alkalmazására. A Posztszkriptum rendszerrel nem csupán a célkörzetbe jutás, de akár a pilóta nélküli irányítás is lehetővé válik.

  • Posztszkriptum rendszert kapnak a Szu-35Sz-ek és a Szu-27SzM3-asok
  • 95K6 projektnévvel már 2011 óta dolgoznak a Posztszkriptum-on
  • A Posztszkriptum képes minden szükséges információt a repülőgép fedélzetére továbbítani a légi és a földi célokról

A projekt a következő év végéig  tart, addig kell a kijelölt repülő eszközökön a szükséges átalakításokat elvégezni. Két típus fogja megkapni első lépcsőben a földi távirányítást is lehetővé rendszert, a Szu-35Sz és a Szu-27SzM3.

Az erről szóló szerződés már meg is köttetett a szükséges eszközök és irányító szoftverek kidolgozására. A jekatyerinburgi Peleng kísérleti tervezőiroda  és a Kozmikus Védelmi Erők Almaz-Antej nevű cége 95K6 projektnévvel már 2011 óta dolgozik a Posztszkriptum-on – ez egy több alrendszerből álló vadászirányító rendszernek indult, amely a vadászrepülő ezredek automatizált irányítását volt hivatott ellátni.

A Posztszkriptum képes minden szükséges információt a repülőgép fedélzetére továbbítani a légi és a földi célokról,  ám az információáramlás kétirányú: a földi harcállásponton is valós idejű információk jelennek meg a repülőgép tartózkodási helyéről, a rendelkezésre álló fegyverzeti javadalmazásról és az üzemanyag tartalékról. Az adatokat egyébként nem csak a légi irányító és harcvezetési pontról, de a földi radarállomásokról is képes megjeleníteni a repülőgép fedélzetén a rendszer. A földi irányítás képes módosítani a repülési útvonalon a pilóta közreműködése nélkül, sőt, akár át is tudja venni  a repülőgép irányítását és azt az új célkörzetbe vezetni.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Friss fotók a négy új Szu-35Sz-ről (piros 50,51,52,53). A gépeket Novoszibirszk-Tolmacsevo repülőterén kapta lencsevégre a fotós

A hivatalos bejelentés szerint a modernizált Szu-27SzM3-asok a legújabb avionikai rendszert  és radart is megkapják a multifunkciós képernyős kabinnal együtt. A szavaszlejkai repülőezred (Nyizsnij-novgorodi körzet, hadrendi megjelölése 62632-M) kapta a feladatot, hogy a ’Posztszkriptum alkalmazásában elsőként részt vegyen.

Az első automatizált irányítási rendszerek már a 80-as években megjelentek a szovjet Légvédelmi Erőknél, ám az a rendszer nagyon messze van képességeit tekintve a maitól. Azt azért  látni kell, hogy ez a rendszer nagy hasonlóságot mutat a NATO–ban szabványnak számító és már évtizedek óta használt Link-16-os rendszerhez.

Forrás: http://izvestia.ru/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.