Dinamikusan halad a Lengyel Légierő Leonardo Aermacchi M-346 Master kiképző repülőgép programja: 2016. november 14-én, hétfőn az első két példány (7702 és 7703) landolt Deblinben, a 41. kiképző bázison.
Az Olasz Légierő pilótái által vezetett repülőgépek Rivoltoból érkeztek. A M-346-osokra most ellenőrző repülések sora vár, egyelőre nehéz megjósolni, hogy ez mennyi időt vesz majd igénybe. A repüléseket olasz és lengyel pilóták teljesítik majd: ezek során vizsgálják a kiképzőgépek teljesítményét és rendszereit, különös tekintettel az avionikára. Kiemelt figyelmet kap majd az is, hogy a gép mennyire felel meg a lengyel kívánalmaknak és specifikációknak, többek között a lengyel modifikációban alkalmazott fékernyő rendszert is tesztelni fogják.
Az ellenőrző repülések sikeres lezárulta után megkezdik a típus hadrendbe állításának előkészületeit. Október végén az olasz Lecce légibázison végzett az első hat lengyel M-346 pilóta, akik már részt vesznek az ellenőrző repülésekben és a szolgálatba állítás folyamatában. 2017 végére összeáll a kiképzési menetrend, plusz két pilóta kapja meg addigra a szükséges képzést. Ezt követően várhatóan 2018-ban kezdődik meg a tényleges pilótaképzés az új M-346-osokon.
Lengyelország még 2013 februárjában döntött az olasz kiképzőgép mellett: 8 példányt rendeltek (4 gépes opcióval) a hozzájuk tartozó teljes logisztikai háttérrel, szimulátorokkal és kiképzéssel. Az első, lengyel részre elkészült Master berepülési programját 2016 júliusában kezdték meg. A Masterek a Deblin légibázison állomásozó 4. kiképző repülőezred állományába kerülnek, ahol a tervek szerint egy nemzetközi pilótaképző programot is indítanak a jövőben. Az új repülőgépek a jelenleg hadrendben álló, lassan kiöregedő TS-11 Iskra-kat váltják majd le. Lengyelország az új típustól közel 30-40%-kal gyorsabb pilótaképzést vár el.
A gépek érkezésének galériáját az alábbi linken tekintheti meg!
Forrás: Flightglobal
Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.