Az amerikai Lockheed Martin vállalat a napokban tette közzé, hogy teljesítette első repülését az F-16-os vadászgép legfejlettebb verziója, az F-16V Viper.
A repülőgépet, mely 2015. október 16-án emelkedett először a levegőbe, már felszerelték a Northrop Grumman által fejlesztett APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar) AESA rendszerű aktív fázisvezérelt radarral is.
A Lockheed Martin az F-16V verziót elsőként még a 2012-es szingapúri légiszalonon mutatta be. Az új Vipert, a már az előbb említett AESA rendszerű radaron kívül, modernizált pilótafülkével, új navigációs berendezésekkel, illetve AN/ALQ-213(V) elektronikai harc kezelőrendszerrel is felszerelik. Az új berendezések többsége megegyezik az F-35-ösön is alkalmazott modern rendszerekkel.
Számos országnak, mely napjainkban az F-16-ost üzemelteti, lehetőségük van F-16V szintre modernizálni repülőgépeiket. Az első vevő a Tajvani Légierő volt, mely 1,85 milliárd dollár értékben 145 darab Block 20-as verziójú F-16A/B átalakítását rendelte meg. Az utolsó gépek átvételét 2022-re datálják. Napjainkig a Lockheed Martin több mint 4 550 F-16-ost adott át a megrendelőknek.
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.