Az olasz Alenia Aermacchi vállalat megkezdte az első, Lengyelország számára készülő M-346 Master típusú kiképző repülőgép végszerelését.
A jeles eseményre egy lengyel delegáció, melynek vezetője Miroslaw Rózanski dandártábornok, érkezett Venegono-ba, ahol a tábornok a végszerelés megkezdését – szimbolikusan - aláírásával hagyta jóvá.
Mint ismeretes, a lengyel védelmi minisztérium 2013. február 23-án tendert írt ki a lassan kiöregedő kiképzőgépeinek leváltására. A tenderen a 3 finalista közül végül az olasz Alenia Aermacchi vállalat került ki győztesül, mely közel 280 millió euró-ért vállalta a 8 repülőgép leszállítását. A szerződés szerint a repülőgépek 2016-2017-ben kerülnek átadásra. 2014-ben egy újabb szerződést írtak alá a felek, ekkor állapodtak meg a pilóták és műszakiak kiképzéséről, a teljes logisztikai biztosításról, illetve további 4 ilyen repülőgépre opciót kötöttek.
Az új repülőgépek Deblinbe, a Lengyel Légierő pilótaképző központjához kerülnek. Az első 6 lengyel pilóta 2015-ben nyelvi felkészítésen esett át Loreto-ban, majd ezután kezdhették meg a repüléseket a Leccse-Galatina légibázison. Tervek szerint az első 2 repülőgépet, illetve az oktatást segítő szimulátort is 2016 novemberében veheti át a Lengyel Légierő. Az új repülőgépek a már kiöregedő, jelenleg hadrendben álló TS-11 Iskra-kat váltják le. Lengyelország a Mastereket, melyekkel várhatóan a képzés közel 30-40%-kal felgyorsulhat, elsősorban az F-16-osokra kerülő pilóták kiképzésére használja majd.
Forrás: armstrade.org
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.