Mint ahogy arról már lapunkon is beszámoltunk, Szenegál lehet az első külföldi ügyfél, mely megvásárolhatja az L-39NG típust. A szerződés alakulásáról a cseh védelmi minisztérium tájékoztatta a sajtót – a Szenegáli Légierő 4 darab kiképzőgépet vásárolna.
A romló nyugat-afrikai biztonsági helyzet miatt jelentősen megcsúszott a kiképzőgépek beszerzéséről szóló, 2018-ban megkezdett tárgyalás.
Január 17-én Tomas Kopechny, a honvédelmi együttműködésért felelős miniszterhelyettes találkozott a Szenegál Köztársaság Fegyveres Erőinek miniszterével, Sidikim Kabou-val és a Fegyveres Erők vezérkari főnökével, Biram Diop tábornokkal. Januárban került sor Londonban a szenegáli Gazdasági és Tervezési Minisztérium és a Cseh Köztársaság képviselőinek találkozójára a projektfinanszírozás legfrissebb részleteinek tisztázása céljából. Tomash Kopechny szerint a megállapodást néhány héten belül alá is írhatják és 2020 március végére hatályba is léphet.
A Cseh Köztársaság és Szenegál fegyveres erői a MINUSMA és az EUTM missziók részeként közösen vesznek részt Maliban az ország biztonságának fenntartásában.
Az Aero Vodochody 2018 áprilisában bejelentette, hogy megállapodásra jutott Szenegállal négy L-39NG sugárhajtású könnyű támadó repülőgép eladásáról, amely az első külföldi ügyfél, aki megvásárolhatja a repülőgép legújabb verzióját. Maki Sall, a Szenegál Köztársaság elnöke megerősítette országa repülőgép-vásárlási szándékát. A megállapodás magában foglalja a teljes logisztikai támogatást, a műszaki személyzet és a pilóták képzését, beleértve az átképzést, az oktatók képzését, harci kiképzést és az alkatrészek szállítását is.
2019 októberében Joseph Mamadou Diop tábornok, a Szenegáli Légierő vezérkari főnöke a Cseh Köztársaságban tett látogatása során kipróbálhatta az L-39NG prototípusát, amelyet Aero Vodochody tesztpilótája, Vladimir Tovarek vezetett.
Az Aero Vodochody az L-39NG-t a világszerte elterjedt L-39 Albatrosz pótlására szánja. Az Aero Vodochody 2018 januárjában indította be az L-39NG összeszerelő szalagot. A fejlesztési és tesztelési program részeként négy L-39NG-t szereltek össze. Az első és a negyedik repülőgépet repülési tesztekhez, a másodikat statikus tesztekhez, a harmadikat anyagfáradtsági tesztekhez tervezték.
Az Aero Vodochody az L-39NG kiképző verziójának légialkalmassági tanúsítványát 2020-ban, a könnyű támadó verziójának 2021-ben tervezi megszerezni. A vállalat arra számít, hogy 2022-re áttér a teljes kapacitású termelésre, évente akár 16 kiképző repülőgépet is előállítva.
Az L-39NG a Williams International FJ44-4M hajtóművét kapta és a repülőgép-avionikáját a 4. és 5. generációs repülőgép pilótainak képzésére alakították ki. Az L-39NG öt fegyver-felfüggesztési ponttal rendelkezik. A Jane's Weekly legfrissebb adatai szerint Szenegál jelenleg nem rendelkezik semmilyen harci repülőgéppel, csupán Mi-24/35 és Mi-17 helikopterekkel. Az Embraer 2013-ban bejelentette Szenegál 3 darab Super Tucano repülőgép beszerzésére irányuló szándékát, ám a szerződést nem írták alá.
Fotók: Aero Vodochody
Forrás: http://www.armstrade.org/
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.