2025. 01. 15. szerda
Lóránd, Lóránt
: 412 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

FOTÓK: Fékernyőt tesztel a norvég F-35-ös

FOTÓK: Fékernyőt tesztel a norvég F-35-ös
JETfly  |  2018. 02. 22., 15:46
FOTÓK: Fékernyőt tesztel a norvég F-35-ös

2018. február 16-án került sor a norvég F-35-ös fékernyőrendszerének első helyi tesztjére, melynek a norvég Ørland légibázis adott otthont. A fékernyő nem "tartozéka" az F-35-ösnek, a gyártó a norvég fél kérésére integrálja a rendszert a saját példányaikon.

Morten Klever, Norvégia F-35A programjának igazgatója elmondta, hogy a norvég ötödik generációs harci repülőgép flottának alkalmasnak kell lennie az ország extrém, téli időjárási körülmények között üzemeltetésre is, kiemelve a télies viszonyokban való leszállást. Ehhez nélkülözhetetlen a fékernyőrendszer, melynek fejlesztéséből és teszteléséből Norvégia is kiveszi részét és a megszerzett tapasztalatai alapján segíti a Lockheed Martin munkáját.

A mostani tesztelést megelőzően már a kaliforniai Edwards légibázison is zajlottak kapcsolódó tesztek: az AF-2 jelű példány segítségével száraz és nedves kifutópályán tesztelték a repülőgép kezelhetőségét és a fékteljesítményt. A tesztelés második szakasza Alaszkában, az Eielson légibázison zajlott, ahol már jeges pályán ellenőrizték a fékernyőrendszerek működését. Morten Klever beszámolója szerint az elképzeléseknek megfelelően zajlott az eddig tesztsorozat és minden adott volt ahhoz, hogy a Norvégiában sorra kerülő próbákon is megfelelően működjön a fékernyőrendszer. Hozzátette azt is, hogy az F-35-ös szélesebb nyomtávjának és nagyobb tömegének köszönhetően stabilabban viselkedik a fékernyő nyitásakor, mint az F-16-os.

A szükséges tanúsítvány megszerzéséig még további tesztek várnak a fékernyőrendszerre, melynek finanszírozásába Norvégia mellett Hollandia is beszállt. Igény szerint az F-35-ös egyéb megrendelői is integrálhatják majd a fékernyőrendszert a gépeiken. Felmerül a kérdés, hogy hova is kerül a fékernyő konténere az F-35-ösön: a meglévő sárkányszerkezetet már nem módosították, a fékernyő konténere felszerelhető, méghozzá a hajtómű fölé, a két függőleges vezérsík közé.

Norvégiába 2017 novemberében érkezett meg az első három F-35-ös, a védelmi minisztérium közleménye szerint 2018-tól 2024-ig évi hat új példányt vehetnek majd át, összesen 52 db beszerzésével számolnak. Az ötödik generációs harci repülőgépekkel a kiöregedő F-16-os flottát váltják majd le 2021-ig.

Fotók: Norvég Királyi Légierő

Forrás: FlightGlobal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.

  Legfrissebbek most

A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.