2025. 02. 18. kedd
Bernadett
: 403 Ft   : 384 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Elkezdődött a második GlobalEye repülési tesztje

Elkezdődött a második GlobalEye repülési tesztje
JETfly  |  2019. 01. 21., 15:51
Elkezdődött a második GlobalEye repülési tesztje

A svéd Saab cég 2019. január 3-án jelentette be, hogy megkezdték az új AEW&C korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgép (GlobalEye) második példányának repülési tesztjeit.

A Saab linköpingi repülőteréről a teljes külső antennákkal felszerelt repülőgép 11 órakor szállt fel és a 2 óra 54 perces repülés alatt sor került a fedélzeti rendszerek repülés közbeni ellenőrzésére és a repülőgép repülési jellemzőinek tesztelésére.

A Saab cég még 2015-ben, a Dubai Air Show-n kötött szerződést az Egyesült Arab Emírségekkel, mely szerint a GlobalEye SRSS (Swing Role Surveillance System, azaz változtatható feladatú felderítő rendszer) továbbfejlesztett Erieye radarral szerelt változatát szállítják le az Emirátusoknak. A Bombardier „Global-6000”-es repülőgép átalakításával elkészítendő két darab felderítő/rávezető komplexum bekerülési értéke 1,27 milliárd dollárra rúg. A 2017-es IDEX-2017 kiállításon módosították a szerződést és háromra növelték a darabszámot, de a végösszeg „csak” 233 millió dollárral nőtt.

2018 júniusában a Saab új megállapodást írt alá az Egyesült Arab Emírségekkel, amely előírja a megrendelt GlobalEye repülőgépek funkcionalitásának bővítését. A módosítás értéke mintegy 345 millió svéd korona volt.

A GlobalEye rendszer a Global-6000 repülőgép platformján került kiépítésre. Az első repülőgép átalakítását a Saab linköpingi üzemében, 2018. február 23-án fejezték be. A platform repülési tesztjei 2018. március 14-én kezdődtek, és jelenleg is folyamatban vannak. A rendszer földi komponensének vizsgálata már befejeződött. Számos elemző feltételezte, hogy az első repülőgépet 2018 végéig átadják az ügyfélnek, de a szállítás még nem valósult meg.

A GlobalEye a Saab repülőgépfedélzeti felderítő és légiirányító rendszerének továbbfejlesztett változata. A repülőgép egy új Erieye ER S-sávos radarral van felszerelve, amely aktív elektronikusan szkennelt antennarendszerrel rendelkezik. Az Erieye ER radar 70% -kal nagyobb felderítési távolsággal bír a kisméretű légi célok esetében és akár zavarviszonyok között is képes a cirkálórakéták felderítésére.

A GlobalEye ezen kívül rendelkezik még a Leonardo cég által gyártott SeaSpray-7500E AESA radarral, Star SAFIRE 380-HD elektro-optika/infravörös felderítő rendszerrel, valamint HES-21 rádióelektronikai harceszközzel. Ezek együttes alkalmazásával a GlobalEye egyidejűleg képes légi/földi/tengeri célok felderítésére és azokra történő célrávezetésre.

Forrás: http://armstrade.org

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.