Még a múlt hónapban a Boeing átadta az első modernizált E-3A korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgépet a NATO számára.
A NATO a munkát még 2012-ben rendelte meg a gyártótól, akik az N-1 jelű gépen 2013-ban kezdték meg a munkát. Az első példány elkészültével a további gépeken elvégzendő munka már gyorsabb lesz, a modernizációt összesen 14 példány kapja majd meg.
A folyamat jelenleg is halad, a második gépen is már tesztelik az elvégzett módosításokat, míg a harmadik példányon most kezdődtek meg a munkálatok. A teljes munkával a Boeing 2018-ig végez, amely magában foglalja egy új digitális fedélzeti munkahely integrációját a fedélzeti irányítók számára, illetve a pilótafülke modernizációját öt új színes display beépítésével. A modernizációnak köszönhetően a repüléshez szükséges személyzet száma eggyel csökken.
A munkát a németországi Manchingban végzik el, a szerződés teljes értéke 257 millió dollár. Az elvégzett modernizációból később más AWACS üzemeltető országok is profitálhatnak, hiszen a többi gép még analóg rendszerekkel repül, azonban legalább 2030-ig a tervek szerint rendszerben maradnak. Ehhez ugyanakkor elengedhetetlen feltétel a modernizáció, hogy a gépek 10 év múlva is a kor követelményeinek megfelelő színvonalon láthassák el feladataikat.
Próba jelleggel az Egyesült Államok is már belevágott a digitalizációs korszerűsítési folyamatba, az első gépet 2014-ben vette át a Boeing, és reményeik szerint a jövő évben esedékes tesztelés sikeres lesz, melyet egy nagyobb volumenű megrendelés követhet majd a USAF részéről, akik összesen 31 példányt üzemeltetnek a B, C és G alváltozatokból.
Forrás: Flightglobal
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.