Oroszország Állami Berepülő Központjában megkezdődött a Jak-152-es típus utolsó körös vizsgálata.
Ennek a vizsgálatnak feltétlenül meg kell lennie a sorozatgyártás engedélyezéséhez. Az „Irkut” által gyártott könnyű kiképző repülőgépre nagy szüksége van az Orosz Légierőnek a kiképzési színvonal és hatékonyság emeléséhez.
Az Irkut vezérigazgatója, Oleg Demcsenko a malajziai LIMA-2017 kiállításon tájékozatta a sajtót az eseményről, hozzátéve, hogy a katonai repülőgépvezető képzésben ez a típus a „belépő”, a sikeres vizsgák után azonban a sugárhajtású kiképzőgéppel, a Jak-130-assal folytatják a pilóták felkészítését. Ha a kiképzés minden ágán sikeresen teljesít a növendék, semmi akadálya, hogy a csúcstechnikán, a Szu-30-ason kezdje meg aktív repülőgépvezetői karrierjét.
A Jak–152 dugattyús motoros, légcsavaros, alapfokú kiképző és gyakorló repülőgép, melyet az orosz Jakovlev tervezőiroda fejlesztett ki és az Irkut repülőgépgyár gyárt. Az Orosz Légierő 150 darabot rendelt a típusból, azonban a gyár bízik abban, hogy külföldről is lesz igény a repülőgépre.
Forrás: http://aviation21.ru
Nagyszabású, átfogó gyakorlatot hajtott végre nemzetközi részvétellel a Különleges Műveleti Légi Osztag a Zala vármegyei Sármelléken található Hévíz-Balaton Repülőtéren.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.