2025. 11. 15. szombat
Albert, Lipót
: 385 Ft   : 331 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

AERO Vodochody: L-39-es találkozó magyar részvétellel

AERO Vodochody: L-39-es találkozó magyar részvétellel
JETfly  |  2016. 09. 27., 16:09

Az AERO Vodochody AEROSPACE és partnere, az Omnipol megszervezte az L-39-est üzemeltető országok első világtalálkozóját.

Az eseményen képviseltette magát Ausztria, Banglades, Csehország, Észtország, Grúzia, Magyarország, Litvánia, Mozambik, Nigéria, Szlovákia, Thaiföld, Tunézia és Uganda – többek között ezekben az országokban üzemeltetik, illetve üzemeltették az L-39-est. Az esemény fővédnöke a Cseh Légierő volt, felszólalt az AERO Vodochody AEROSPACE és az Omnipol képviselője mellett Libor Štefánik dandártábornok, a Cseh Légierő korábbi parancsnoka is.

Giuseppe Giordo, az AERO Vodochody AEROSPACE vezérigazgatója köszöntőjében kifejezte reményét, hogy sikerül hagyományt teremteniük és létrejöhet egy olyan erős kötelék ezen nagyszerű repülőgép üzemeltetői között, amely megalapozhatja a típus további jövőjét.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Ennek megfelelően a konferencia nem csak a sikeres múlt eredményeiről szólt, szó esett a program jövőjéről is. A résztvevő országok megosztották üzemeltetési tapasztalataikat, de ezen kívül alkalmuk volt megismerkedni a legújabb fejlesztéssel, az L-39NG-vel. A régi L-39-est üzemeltetőknek lehetőségük van két lépcsőben átállni az NG-re: első lépésben a hajtóművet és az avionikát cserélik le a régi sárkányokban, majd az új sárkány leszállításakor teszik át a beszerelt hajtóműveket és műszereket.

Az OMNIPOL részesedése a programban 50%, ami bizonyítja a cég stratégiai szándékainak komolyságát. A siker alapja a típus kiemelkedő múltja – ez olyan alapot jelent, amelyre bátran lehet építkezni. Az OMNIPOL vezérigazgatója, Michael Hon szerint az 1971 óta legyártott közel 3 000 darab L-39-es elég indok arra, hogy felerészben beszálljon az OMNIPOL a további fejlesztésekbe.

A találkozó légi bemutatóval zárult, amely az L-39NG képességeit prezentálta. A találkozót követő hétvégén a résztvevők ott lehettek az ostravai NATO- és Cseh Légierő Napok rendezvényen, amelynek statikus bemutatóján ott volt az L-39 NG is.

L-39

Az L-39 és továbbfejlesztett változatai, az L-59, L-139 és L-159 az egyik legsikeresebb sugárhajtású kiképzőgép a világon. A világ 45 országában több, mint 3000 darab repült belőlük, további 15 országban pedig magánkézben is üzemeltetik őket. 15 műrepülő kötelék használta az L-39-est, közülük 8 még ma is aktív. A típus több, mint 5 millió repült órát mondhat magáénak több tízezer pilóta kezdte karrierjét ezzel a géppel. Méltán vált híressé nem csak kiváló repülő tulajdonságai miatt, de azért is, mert szélsőséges klimatikus viszonyok között is hibátlanul üzemeltethető.

L-39NG

Az L-39 NG a modern légierők igényeinek megfelelően kialakított gyakorlógép. Az aerodinamikai koncepció nem változott az L-39-hez képest, azonban a berendezések, a hajtómű, az avionikai rendszerek a kor kihívásainak megfelelnek. A hajtómű a legmodernebb FJ44-4M TAP Blue (Total Assurance Program) támogatással, amely garancia a kimagasló megbízhatóságra és a tervezhető, de főleg alacsony üzemeltetési költségekre. A legmodernebb avionikai eszközöknek köszönhetően kiváló alaptípus a 4. és 5. generációs vadászrepülőgépekre történő kiképzéshez. Négy felfüggesztési pontjára változatos levegő-levegő és levegő-föld fegyverzet függeszthető. A földi támogató rendszer magába foglalja a legmodernebb szimulátor-kiképző állomást is.

Forrás: AERO Vodochody

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 10. 27., 14:24
Vannak olyan típusok - ha nem is sok - melyek már külalakjukkal messzire kiemelkednek a kortársak közül. Ezek egyike a britek utolsó szuperszonikus repülőgépe, az elfogásra tökéletesített, kéthajtóműves Lightning. Szépnek nem szép, de korának kiváló és valóban villámgyors célszerszámának bizonyult.
2025. 10. 20., 12:32
A hazai léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl október 20-tól ismét várja a jelentkezőket a 2026 őszén induló légiforgalmi irányító képzésére. Az érdeklődők 2026. március 15-ig pályázhatnak, a kiválasztási folyamat várhatóan a nyár közepén zárul. A jövő ősszel induló évfolyamra továbbra is minden, a légi közlekedés iránt érdeklődő pályázó jelentkezését szívesen fogadják.
2025. 10. 02., 09:51
A német birodalom talán legrosszabb sajtójával rendelkező fegyvere volt a Vergeltungswaffe 1, azaz a V-1-es „repülő bomba”. Igazából senki sem szerette: sem a mérnökök, sem az alkalmazók, s pláne nem a britek és más polgári lakosok, akik kénytelenek voltak elszenvedni csapásait. Nem lett belőle Wunderwaffe, azaz a háború sorsát megfordító csodafegyver. Azért annyira nem is volt rossz…
2025-11-10 10:30:02
Az Emirates Group publikálta pénzügyi jelentését: a 2025–26-os pénzügyi év első hat hónapjában az adózás előtti nyereség 3,3 amerikai dollárt ért el, így sorozatban a negyedik olyan féléves beszámolási időszakát zárta a cégcsoport, amikor történelmi csúcsot ért el a profit. Az adózás utáni csoportszintű eredmény 2,9 milliárd dollár nyereség, ami 13%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
2025-11-05 10:15:15
A Wizz Air minden eddiginél nagyobb kapacitást biztosít a téli menetrendi időszakban Budapestről induló járatain: az egy évvel ezelőttihez képest 8 százalékkal több, összesen 3,2 millió ülőhelyet kínál az utasoknak és 59 célállomásra indít járatokat. A március utolsó vasárnapjáig tartó időszakban a magyar hátterű légitársaság összesen több, mint 6800 járatot fog üzemeltetni.
2025-10-29 12:40:35
Egy napra megállt az idő Hajmáskér fölött: a Magyar Honvédség helikopterflottájának múltja, jelene és jövője repült egyszerre. A különféle típusú harci helikopterek szabad szemmel is jól láthatóan manővereztek, hiszen a Mi-24 hajtotta végre utolsó éleslövészetét.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 11. 06., 10:01
2018 májusában egy tengerészgyalogos hamvaival és hagyatékával egy amerikai üzletember érkezett Budapestre. Utazásával a tengerészgyalogos kívánságát teljesítette, akit gyerekkora óta barátjának mondhatott, és akinek kérése az volt, hogy a végső nyughelye szülőföldjén legyen.
2025. 11. 04., 11:56
Megkezdődött a Magyar Honvédség által megrendelt második KC-390 Millennium közepes katonai szállítógép átadás-átvételi folyamata, a brazil Embraer repülőgépgyár Sao Paulo állambeli Gavião Peixotoban települt üzemkomplexumában.
2025. 10. 29., 14:10
A Delta Airlines első hetvenöt évében amerikai repülőgéptípusok voltak a meghatározóak a légitársaságnál.
2025. 10. 27., 11:05
Az idén százéves Delta Airlines történetét röviden áttekintő sorozatban többször szóba került az 1978-as légitársasági deregulációs törvény, amely átalakította az amerikai légiközlekedési iparágat.

  Legfrissebbek most

Végéhez közeledik a Magyar Honvédség negyedik NATO Baltic Air Policing (BAP) missziója Litvániában, melynek eddigi eredményeiről, tapasztalatairól egy média nap keretein belül kaphattak egy kis ízelítőt a helyszínre érkező sajtósok, spotterek, bloggerek. Helyszíni beszámolónkat mutatjuk most Olvasóinknak!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.