A Szíriában harci bevetéseken szerzett tapasztalatokat összegyűjtve több módosítást is eszközölnek a Mi-28N „Éjszakai Vadász” harci helikopteren az Orosz Helikopterek holding szakemberei.
A módosítások érintik a segédhajtóművet, az éjjellátó berendezést és a fedélzeti elektronikai berendezéseket is. „Záros határidőn belül el fogjuk végezni a kért módosításokat a Mi-28N-eken” – nyilatkozta a holding vezérigazgatója, Andrej Boginszkij.
A pilóták részéről a leggyakoribb panasz az éjjellátó berendezések minőségére volt. A gyártó elismerte a hiányosságokat, azonban arra is kitért, hogy „az üzemeltetés során egy sor rendszabály pontos betartása szükséges”. A hőkamerát is érintette a módosítás, melynek eredményeképpen sokkal élesebb, pontosabb képet tud közvetíteni a környezetről.
Valentyin Padalka tesztpilóta megerősítette, hogy a hajtóművek módosítása a gázdinamikai egyensúly fenntartása érdekében történt. A fedélzeti rakétafegyverzet indításakor felléphetnek olyan körülmények (pl. a hőmérséklet emelkedése), amelyek a hajtóművek instabil működését okozhatják.
Viktor Bondarev (a légierő korábbi főparancsnoka) tavaly novemberben még azt nyilatkozta, hogy a Mi-28N sokat javult, de még nem eleget. A leginkább szidott rendszer az elektronika volt: ahogyan azt a Szíriában harcoló személyzet mondta, se nem láttak, se nem hallottak. Az éjjellátó berendezést csak a „pilóta-halál” néven hívták. A teljesen tiszta égbolton elég volt, ha csak egy felhőfoszlány jelent meg és az éjjellátó készüléket viselő pilóták három napig vörös szemmel, félig vakon jártak – derült ki Bondarev akkori nyilatkozatából.
A Mi-28N a szárazföldi csapatok közvetlen tűztámogatására, a páncélozott ellenséges harcjárművek megsemmisítésére lett kifejlesztve. Erős páncélzattal és komoly tűzerővel rendelkezik. Szíriában éles körülmények között tesztelték a legújabb verziót, a Mi-28UB-t.
2016 áprilisában szenvedett katasztrófát egy „Éjszakai Vadász” Szíriában, a kétfős személyzet életét vesztette. A katasztrófa oka, ahogyan azt a Védelmi Minisztérium kivizsgáló bizottsága megállapította, nem az ellenséges ráhatás volt. Az éjszakai bevetés során a személyzet elvesztette a térbeli tájékozódást és az erősen szabdalt, tájékozódási pontok nélküli terepen a földnek ütközött.
Forrás: https://lenta.ru/
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.