Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a két brazil pilóta (Gustavo de Oliveira Pascatto és Ramon Santos Fórneas századosok) típusátképzésük részeként, svéd oktatójukkal 2014. november 19-én teljesíthették első repülésüket a Gripennel. Nem kellett sokat várni első szólórepülésükre sem: a jeles eseményre 2015. január 27-én, kedden került sor a svédországi Satenas-ban. A korábbi F-5-ös és Mirage 2000-es pilóták képzése áprilisban fejeződik be, ezt követően visszautaznak Brazíliába. Kérjük tekintsék meg galériánkat a két hajózó első szólórepüléséről!
Brazília már hadrendből kivont Dassault Mirage 2000-esei, továbbá még aktív Northrop F-5-ösei és Alenia/Embraer A-1M-jei leváltására 2013 decemberében válaszotta ki a Saab Gripen E/F típusát, azonban a konkrét szerződés aláírására csak a közelmúltban került sor. Az 5,8 milliárd dolláros szerződés értelmében 28 JAS-39E és 8 JAS-39F változat kerül a Brazil Légierő flottájába, a gépek leszállítása 2019 és 2024 között zajlik. Brazil tervek szerint összesen 108 Gripent vásárolnának.
Képgaléria: fab.mil.br
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.