Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk a 2008-ban megrendelt, 32 darab Szu-34-es átadása a tavalyi esztendő végén fejeződött be, az utolsó példányt december 16-án vehette át a légierő. Az első szerződést 2012-ben egy újabb követte, ami már 92 darab Fullback megrendelését foglalta magában. Ebből az első három példányt 2014. június 10-én vehette át Oroszország légiereje.
A háromgépes Szu-34-es flotta (10, 11, 12 oldalszámmal) Novoszibirszkből indult útnak a keddi napon Morozovszkba. A Novoszibirszkben gyártott 4+ generációs harcászati csapásmérőkkel a kiöregedő Szu-24-es frontbombázókat váltják majd le folyamatosan az elkövetkező években. A novoszibirszki repülőgépgyárban (NAPO) 2008-ban indult be a típus sorozatgyártása, az idei esztendőben már 18 darab Fullback átadását tervezik a 2013-as 14 darabos eredménnyel szemben.
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.