A védelmi és biztonsági eszközöket gyártó Saab elkezdte a Gripen E összeszerelését. Első lépésként megépítették a 39-8 jelzésű tesztrepülőgép orr-részét.
Egy rövid és eredményes tervezési időszakot követően, mialatt a legújabb eszközök és módszerek mellett a modell-alapú tervezést is alkalmazták, a Gripen E építése az orr-rész alkatrészeinek gyártásával és összeállításával kezdődik; ez a repülőgépváz építésének legnagyobb volumenü és leginkább időigényes része. Az alkatrészekből először összeállítják a gép vázát, majd ezt követi az építési időszak, miközben installálják a kábeleket, a csatlakozási rendszereket, a külső borítást és más berendezéseket. A Saab több mint 1000 munkatársa foglalkozik kizárólag a Gripen E fejlesztésével és gyártásával.
"Amit most tapasztalunk, az a Saab és a globális repüléstechnikai ipar számára egy ugrásszerü technológiai fejlődés, hiszen figyelemmel kísérhetjük a legmodernebb harci repülőgép megépülését, amelyhez a legújabb eljárásokat, módszereket és eszközöket használják fel. Ez lehetővé teszi számunkra egy még jobb teljesítménnyel bíró harci repülőgép piacra bocsátását, amelynek életciklus-költsége még kedvezőbb" - mondta Lennart Sindahl, a Saab aeronautikai üzletágának igazgatója. "Több évnyi repüléstechnikai dizájn kutatás és fejlesztés után most egyedülálló lehetőségeket kínálunk azzal, hogy az ügyfél országok iparágait is bevonjuk a Gripen E-vel kapcsolatos munkálatokba. A Gripen E program továbbra is ösztönzi a technológiai fejlődést, munkahelyeket teremt Svédországban és más országok területén."
A Gripen rendszer korábbi verzióinak tervezése alapján a Gripen E új generációs szenzorcsomagot, új kommunikációs kapcsolatokat, forradalmi repülőelektronikai szerkezetet, nagyobb tolóerőt, megnövelt repülési időt, több fegyverállomást, nagyobb terhelhetőséget, teljesen digitalizált, Head-Up Display-el ellátott pilótafülkét és vadonatúj elektromos hadviselési rendszert kínál.
A 39-8 tesztrepülőgép lesz Gripen E prototípusának első darabja, amelyet az új funkciók és képességek bemutatására használnak a jövőben. A Gripen E-ben megtalálható technológiai újításokat a Gripen E/F demo repülőgép segítségével a Gripen demonstrátor programon keresztül igazolták. A demo repülőgép 2008 óta több mint 250 órát repült Svédország, az Egyesült Királyság, India és Svájc felett (Emmenben 2012 októberében, 2013 januárjában és áprilisában).
Február 15-én a Saab Svédország számára hatvan Gripen E fejlesztéséről és átalakításáról szóló szerződést írt alá a Svéd Védelmi Beszerzési Hivatallal (FMV). A megállapodás a 2013-2026-os időszakra vonatkozik. A megegyezés részét képezi egy opcionális, új Gripen E gyártására vonatkozó megrendelés Svájc számára.
A Saab a katonai védelem és civil biztonság területén szolgálja ki a globális piacot világszínvonalú termékekkel, szolgáltatásokkal és megoldásokkal. Valamennyi kontinensen folytat müveleteket és rendelkezik alkalmazottakkal, és folyamatosan dolgozik az új technológiák kifejlesztésén, beépítésén és fejlesztésén az ügyfelek változó igényeinek kielégítése érdekében.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.