2025. 03. 18. kedd
Ede, Sándor
: 399 Ft   : 366 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Visszatérnek a Tu-134-esek az Orosz Légierő kötelékébe

JETfly  |  2013. 02. 19., 09:36

Az Orosz Légierő vezetése úgy döntött, hogy ismét szolgálatba állítja a Tu-134UBL típusú kiképző-harci repülőgépeket, amelyeket Oroszország korábbi elnöke, Dmitrij Megvegyev rendelete alapján, 2011-ben vontak ki a rendszerből. Információk szerint a légierő parancsnoksága kéréssel fordult Szergej Sojgu védelmi miniszterhez a repülőgépek javítása, valamint a korábban leírt repülőgépek élettartamának meghosszabbítása, pénzügyi feltételeinek biztosítása érdekében. Előzetes becslések szerint mintegy 20 millió rubelre van szükség a gépek „feltámasztásához”.

A Tu-134 típusú kiképző-harci repülőgépek az orosz Távolsági Repülőerők pilótái és megfigyelői (navigátorai) kiképzésének első számú repülőeszköze. Az UBL verziót elsősorban a Tu-160 típusú, változtatható szárnynyilazású szuperszonikus stratégiai nehézbombázó, valamint a Tu-22M3 nagyhatótávolságú hadászati bombázó repülőgép pilótáinak, míg a Tu-134S verziót a távolsági repülőerők navigátorainak kiképzésére használják. Az Orosz Légierő kötelékében mintegy ötven darab, különböző verziójú Tu-134 található.

Az orosz kormány a Tu-134 típus üzemeltetésének leállításáról egy 2011 júniusában, Petrozavodszk közelében bekövetkezett katasztrófa után hozott határozatot. Medvegyev elnök határozata a polgári repülésben használt gépekre vonatkozott, azt azonban az akkori védelmi miniszter – Anatolij Szerdjukov – is megfontolás tárgyává tette, majd aláírta a légierő Tu-134 típus repüléseinek felfüggesztéséről szóló parancsot és leállította a gépek javítási és üzemidő hosszabbítási költségeinek finanszírozását.

2011-ben az Orosz Légierő vezetése utasítást kapott a Tu-134UBL/S típus leváltására alkalmas repülőgép harcászati-technikai jellemzőinek kidolgozására. A légierő megvizsgálta annak lehetőségét, hogy a Tu-204/214 alapjain hozzanak létre egy új kiképző gépet, azonban kiderült, hogy az első ilyen „repülő szimulátorok” 2016 előtt nem állhatnak a légierő rendelkezésére.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-11 10:58:01
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy fontos lépést tett a fedélzeti szolgáltatások minőségének javítása érdekében azzal, hogy készpénzmentes fizetést vezet be. A légitársaság járatain 2025. április 1-jétől kizárólag bankkártyával, illetve digitális fizetési megoldásokkal (Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay és Google Pay) lehet kifizetni a fedélzeten vásárolt termékek árát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.
2025. 03. 14., 15:02
Közepes méretű rakéta szállt Tatárszentgyörgy fölött március 10-én. A több méter hosszúságú, 30 kilogrammos eszköz 1000 méteres magasságban repült. Felemelkedése elégedettséggel töltötte el a szemlélőket. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatói a honvédség segítségével indították a Mokka rakétatesztet.
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.

  Legfrissebbek most

„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.