A napokban ismét elárasztották a kínai blogokat a Chengdu J-20 ötödik generációs vadászbombázó felvételei, immár azonban nemcsak a 2001-es jelű tesztpéldány, hanem testvére, a 2002-es is szerepel a képeken. A második gép a hírek szerint a közelmúltban teljesítette az első felszállás előzményének tekinthető nagy sebességű gurulópróbáját, nem kell már sokat várni szűzfelszállására. Az összehasonlító képeket közlő blogok fő témáját azonban mégsem a közelgő első felszállás, hanem a két J-20-as közötti különbségek adták.
Természetesen az Internetre felkerülő felvételek valódiságát nehéz lenne igazolni, nem lehet biztosra megmondani, hogy melyik eredeti és melyik az, amin például Photoshoppal „igazítottak”. Erre legjobb példa most az egyik hangárban felbukkanó legújabb példány, melyen már a 2004-es jelzés szerepel. Eddig erről még egyáltalán nem volt se felvétel, se bővebb információ.
A blogokat most elárasztó összehasonlító felvételek főként a J-20-asok orrkialakítását és a pitot csövek helyzetét tárgyalják, annak ellenére, hogy ezekből messzemenő következtetéseket még felesleges levonni. A tesztpéldányokon sok esetben máshol kap helyet a pitot cső, illetve az orrkúp kialakítása is eltérhet a sorozatban gyártott gépekétől. A két J-20-as eltérő orrkúpkialakítása annak is a jele lehet, hogy a 2002-es példányban már egy másik radar kapott helyet.
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.