2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: Ft   : Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Technikai adatok kerültek nyilvánosságra az indiai ötödik generációs vadászgépről

JETfly  |  2011. 11. 23., 13:40

Az indiai Hindustan Aeronautics repülőgépgyártó társaság saját honlapján hozott nyilvánosságra néhány technikai adatot saját, ötödik generációs repülőgépéről, az FGFA-ról (Fifth Generation Fighter Aircraft), amelyet a T-50 (PAK FA) alapjain kívánnak létrehozni az oroszországi Szuhoj céggel együttműködve. A közzétett leírás szerint az indiai verzió a légifölény kivívásához szükséges magas harcászati képességekkel fog rendelkezni, akár „rossz kommunikációs körülmények” között is.

Az FGFA hossza 22,6 m, magassága 5,9 m, míg maximális felszálló tömege 34 tonna. A repülőgép hatótávolsága 3,88 ezer km, maximális sebessége 2 Mach. Az FGFA repülőgépeket tolóerővektor eltérítéses, gázkiáramlás sebességfokozó fúvócsővel ellátott hajtómüvekkel fogják felszerelni, amelyek maximális kitérítése 15 fok lesz. A hajtómüvek egyenként 1400 kilogrammnyi tolóerőt adnak le.

 

Orosz vélemények szerint ebbe az adatba hiba csúszhatott. Összehasonlításképpen, az orosz Szu-35Sz típusú vadászrepülőgépekbe épített, AL-41F1Sz típusú hajtómüvek 8800 kilogrammnyi tolóerőt produkálnak, míg utánégető (forszázs) üzemmód használatakor 15000 kilogrammnyit.

2011 szeptemberének végén vált ismertté, hogy az indiai légierő vezetése kiválasztotta a hajtómüvet a leendő ötödik generációs vadászrepülőgéphez, azonban azt, hogy milyen típust választottak nem hozták nyilvánosságra. Akkor annyit közöltek mindössze, hogy az FGFA hajtómüvei erősebbek lesznek, mint az AL-41F (117S erőforrás) hajtómü.

Az FGFA belső fegyverrekeszeiben 2,25 tonna, míg a külső pilonokon 5,75 tonna fegyverzet hordozására képes.

 

Az indiai televízió két évvel ezelőtti, FGFA-val kapcsolatos híradása

Az adatok értékelésénél nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az FGFA jelenleg a tervezés stádiumában van, ami azt jelenti, hogy a HAL által most közzétett adatok mindkét irányba változhatnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.