2011. október 3-án, hétfőn vette kezdetét a F-35 Lightning II rövid úton felszálló és függőlegesen leszálló (STOVL) változatának első hajófedélzeti tesztsorozata. Ez a nap egyben mérföldkő is az F-35B történetében, hiszen a BF-2 jelű tesztgép helyi idő szerint 15 óra 12 perckor sikeresen végrehajtotta első hajófedélzetre történő függőleges leszállását.
Az F-35B első tengeri tesztsorozatát kéthetesre tervezték, a fel- és leszállásokhoz minden esetben a USS Wasp (LHD 1) asszisztál. A hadihajó ugyanakkor hat hétig a JSF program rendelkezésére áll, mivel számoltak azzal is, hogy az F-35B tengeri tesztelése során nem várt problémák is előfordulhatnak, mint ahogy arra már volt precedens a különböző F-35 változatok esetében. Az elkövetkezendő napokban számtalan fel- és leszállást hajt majd végre a BF-2 jelü tesztgép, továbbá azt is szemügyre veszik, hogy a repülőgép hogyan integrálható a hajó leszállító rendszereihez, illetve a fedélzeti és hangár procedúrákhoz. A F-35B első tengeri tesztsorozatát további kettő fogja követni.
Az F-35B az amerikai tengerészgyalogság számára készített verzió: az új, ötödik generációs gépekkel az AV-8B Harrier és az F-18 Hornet típusokat váltják majd le. A USS Wasp az F-35B mellett már korábban, 2007 októberében is asszisztálhatott egy másik típus első „tengerre szállásához”: a hajó fedélzete akkor a V-22 Osprey-t tesztelhette.
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.