A cseh légierő ünnepélyes keretek között, 2011. április 28-án végleg búcsút intett An-26 típusú szállítógépeinek, hiszen ezen a napon vonták ki hivatalosan is hadrendből a két utolsó, még szolgálatot teljesítő „Ancsát”. A két An-26-os 1982, illetve 1983 óta állt rendszerben a cseh légierőnél. A kiöregedő gépeket a CASA C-295M típussal váltották fel, igaz a közelmúltban a csehek új szállítógépével már problémák adódtak.
Az ünnepélyes kivonási ceremóniát a Prága - Kbely légibázison tartották, az An-26-osok, kötelékben egy C-295-össel köszöntek el a típusnak búcsút intő cseh légierőtől.
Elbúcsúztak a cseh An-26-osok (fotó: www.czechairspotters.com)
Mint ahogy arról korábban lapunkon is beszámoltunk, Csehország légiereje 2008-ban írta alá a szerződést, melynek értelmében három C-295-öst vásároltak, később azonban módosították a beszerzendő gépek számát négy darabra. A C-295-ösök leszállítása 2010 végén fejeződött be, ugyanakkor a hadrendbe állítás előtti berepülések során kiderült, hogy a csehek tapasztalatai szerint a szállítógépek önvédelmi rendszere hibás. A cseh légierő úgy döntött, hogy visszaküldi a gyártónak a C-295-ösöket, és ha a megadott határidőn belül nem kapják meg a javított gépeket, akkor felbontják a szerződést a spanyolokkal. Csehország az eset miatt elhalasztja az új szállítógépek afganisztáni bevetését is.
A CASA C-295M típusú szállítógép váltotta az An-26-ost
Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.