Katar légiereje még 2008 októberében írt alá egy 393,6 millió dolláros szerződést az amerikai Lockheed Martin vállalattal, melynek értelmében négy darab, meghosszabbított törzsű C-130J-30 Super Herculest vásároltak. A gyártó az előzetes tervek szerint 2011-ben kezdi meg a gépek leszállítását, az első Super Hercules összeszerelésével pedig éppen a napokban végeztek a Lockheed Martin mariettai gyárában.
A festőhangárból kiguruló első katari Super Herculest a három további példánnyal együtt humanitárius feladatkörben, illetve katonai missziókban vetik majd be. A típus hadrendbe állításával Katar is feliratkozik a Hercules üzemeltetőinek sorába, mivel az afrikai ország korábban még nem vásárolt a C-130-asokból. A 2008-ban megkötött szerződés a négy gép leszállításán kívül tartalmazza a személyzet kiképzését, pótalkatrészek, tesztberendezések és a teljes logisztikai háttér biztosítását is. Kataron kívül már számtalan ország döntött a Super Hercules mellett, többek között Ausztrália, Kanada, Dánia, India, Olaszország, Norvégia, Nagy-Britannia és az Egyesült Államok, az üzemeltetők sora azonban az elkövetkezendő években tovább bővül, hiszen például Tunézia, Omán, Irak és Izrael is rendelt a típusból.
Katar légierejének első Super Herculese
Super Herculesek a gyárban
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.