Brazília légiereje 2010. december 2-án, 39 évnyi szolgálat után búcsúztatja AT-26 Xavante flottáját, melyet a pilóták kiképzésén kívül könnyű harci repülőgépként is alkalmaztak. Az AT-26-os – ami az olasz Aermacchi MB326GC „leszármazottja” - volt Brazíliában az első, licensz alapján gyártott gép.
Kategóriájában az egyik legnépszerübb típusnak számított, több mint tíz ország állította hadrendbe, licensz alapján pedig Brazílián kívül Ausztráliában és Dél-Afrikában is gyártották. Az Embraer cég 166 darabot gyártott le a brazil légierő számára, azonban napjainkban már csak körülbelül 30 darab teljesített szolgálatot. A megmaradt AT-26-osok a Manaus és az Anápolis légibázison állomásoznak.
Brazília légierejének flottájából Paraguay 10 darabot, míg Togo hat darabot vásárolt, ez utóbbi ország lesz a típus utolsó üzemeltetője. A togói légierő még négy darabot tart hadrendben a kiképzőgépből, melyek a Niamtougou repülőterén állomásoznak.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.