A Flightglobal információi szerint az Egyesült Államok légierejében szolgáló F-16-osok közül legalább 300 darabon terveznek elvégezni olyan mérvű nagyjavítást, amely után ezek a többfeladatú repülőgépek akár 2050-ig is szolgálatban maradhatnak.
A C és D verziókat érintő terv végrehajtása után a repülőgépek élettartamát 4 000 repült órával(!) hosszabbítanák meg. Az első F-16-osok 1979-ben álltak szolgálatba az USAF kötelékében, a C/D-k 1984-ben. A tervek szerint 8 000 órát repülhettek volna a gépek és 2025-től fokozatosan átadták volna a helyüket az F-35A Lightning II-eseknek.
A mostani döntés hátterében az állhat, hogy az F-35-ösök átadása nem a tervek szerint halad, a pillanatnyi késés már két év – az első F-35A-k 2016 augusztusában, a tervezettnél két évvel később került a csapatokhoz. Az F-16-os nagyjavítási programját először a Thunderbirds kötelék egyik együléses F-16C-jén kezdték el a Utah államban lévő Hill Légibázison működő 573. légijármű-javító századnál.
A nagyjavítás után először a Thunderbirds kötelékében fogják tesztelni a repülőgépet, majd kikerül „normál” használatba. Amennyiben a csapatpróba sikeres lesz, megkezdik a többi 299 repülőgép nagyjavítását is. A repülőgépeken elvégzendő munkálatok 9 hónapig tartanak és 2,4 millió dollárba kerülnek.
Forrás: https://nplus1.ru
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.