2024. 03. 02. szombat
Lujza
: 394 Ft   : 364 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2018-ban debütál az új CH-53K helikopter

2018-ban debütál az új CH-53K helikopter
JETfly  |  2017. 11. 29., 14:56
2018-ban debütál az új CH-53K helikopter

A Sikorsky cég megerősítette a hírt, mely szerint a jövő évi berlini légiszalonon fogják bemutatni a nagyközönségnek a CH-53K King Stallion-t – a gyártó ugyanis nagy német megrendelésre számít.

A gyártó cég már korábban jelezte, hogy szeretné kiállítani új nehéz szállító helikopterét a kétévenként megrendezett nemzetközi kiállításon, amihez immáron a hazai fő megrendelője, a Tengerészgyalogság (USMC) is hozzájárult.

A gyártó elsődleges célja a megrendelő részére 2019-ig leszállítani a megrendelt helikoptereket. Frank Crisafulli, a Sikorsky értékesítési igazgatójának nyilatkozata szerint az USMC felismerte, mennyire fontos a nemzetközi közvélemény számára is megismertetni az új nehéz szállító helikoptert.

Az export nagyban hozzájárulhat a gép darabonkénti árának csökkentéséhez, valamint a külföldi megrendelők elvárásai szerint végrehajtott fejlesztések és módosítások (pl. a nagyobb felszállósúlyra vonatkozó igény) a Tengerészgyalogság számára is előnyösek lehetnek.

A német megrendelő a 2023-ig szolgálatban tartandó, de még a 70-es években beszerzett 81 darab CH-53GA/GS flottáját szeretné felváltani a King Stallion-okkal.

Berlin már korábban szeretett volna belevágni ebbe a projektbe, azonban a választások és a kormányalakítás nehézségei háttérbe szorították ezt a kérdést.

Crisafelli rámutatott arra is, hogy bár nincsenek a gyártó kapacitással problémáik, azonban a 2023-as németországi rendszerbe állítás érdekében jó lenne, ha minél hamarabb megszületne a döntés a németek részéről.

Annál is inkább időszerű a kérdés eldöntése, mert a németek helikopterei – és a másik potenciális vásárló, Izrael szállítóeszközei is – hamarosan elérik a bűvös 10 000 órás üzemeltetési határt.

Tel-Aviv összesen 23 darab kiöregedett D-modell CH-53 "Yas'ur" helikoptert cserélne le 2024-től. Nir Nin-Nun dandártábornok, az Izraeli Légierő szállítóerőinek parancsnoka lehetőséget kapott a CH-53K kipróbálására november 7-én, a maryland-i Patuxent River bázison. Nin-Nun képzett Boeing AH-64 Apache pilóta és a 90 perces repülés során irányíthatta a fly-by-wire rendszerű King Stalliont. A leszállás utáni nyilatkozata szerint, bár alapvetően könnyű helikoptereken szerzett jártasságot, nem okozott problémát a „nehéz vas” irányítása.

A King Stallion vetélytársa a nehéz szállítók piacán a Chinook CH-47-es. 2023-tól már csak a Block-II Chinook-ok lehetnek üzemben, ami komoly anyagi ráfordítást igényel majd a használóiktól.

A kérdés pedig nyilvánvalóan fel fog merülni bennük: érdemes-e 2 milliárd dollárt költeni egy nagyjavítással egybekötött modernizálásra, mikor ebből a pénzből gyári új helikopterek vásárlása is finanszírozható lenne?

A Chinook Block-II maximális felszállósúlya (MTOW) 24 500 kg-ra fog nőni a modernizálás után – a King Stallion alapból fogja teljesíteni a 33 600 kg-ot.

Az USMC várhatóan 200 darab CH-53K-t fog rendelni, a gyártó szerint a beérkező külföldi igények sem fognak jelentősen elmaradni ettől a számtól. Crisafulli megerősítette, hogy a gyártó cég képes megbirkózni ekkora mennyiség időben történő leszállításával, bár kétségtelenül nagy kihívásnak néznek elébe.

A CH-53K három GE Aviation T408 típusú hajtóművel rendelkezik, a hajtóművek egyenkénti teljesítménye 5600 kW (7500 LE).

 

Forrás: Flightglobal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 20., 13:30
2024 nyarán, több mint 60 év szolgálat után nyugdíjazzák a Svéd Légierő ikonikus típusát, az SK 60 kiképző repülőgépet. A haderőnem méltóképpen búcsúzik a típustól, melynek kapcsán az első információk már napvilágra kerültek.
2024. 02. 15., 11:20
A II. világháború vége felé számos olyan konstrukció született, amely már a kelet-nyugati szembenállás során állt hadrendbe. Jó példa erre a kéthajtóműves brit bombázó, amely kortársaitól eltérően hosszú és sikeres karriert futott be.
2024-02-22 15:17:46
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár adott otthont annak az alapszintű légi vezetés és irányítás tanfolyamnak, amelyet a kalkari Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO akkreditált kiképző központja, valamint az MH Légierő Parancsnokság közösen szervezett.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 01., 15:47
Mintegy száznyolcvan kadét látogatott el az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz. A csapatlátogatás alkalmával statikus bemutatón és repülés közben is megcsodálhatták a JAS 39 Gripen vadászgépet.
2024. 03. 01., 12:33
A hetvenes évektől a Hughes OH-6-osa és továbbfejlesztett változatai több olyan üzemeltető figyelmét keltették fel szerte a világban, amelyek a dugattyús motoros helikoptereket akarták lecserélni gázturbinás típusra vagy ütőképesebb forgószárnyas képesség létrehozására törekedtek.
2024. 03. 01., 11:56
A Magyar Honvédség jövőjének alappillére.
2024. 02. 29., 13:13
Amióta több mint fél évszázaddal ezelőtt az emberiség meg­hódította a világűrt, egyetlen dolog nem változott az űrrakéták és az űrhajók újabb és újabb generációinak használata során.

  Legfrissebbek most

A Gripen legújabb generációjának számító E változatból Svédország mellett eddig csak Brazília rendelt, ezért a gyártó világszerte új vásárlókat keres: jelenleg európai, ázsiai és dél-amerikai országokkal zajlanak tárgyalások.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egyik új büszkeségünket, a Lynx páncélozott gyalogsági harcjárművet először a Magyar Honvédségben rendszeresítik – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a tatárszentgyörgyi gyakorló- és lőtéren, február 27-én, kedden.