2024. 12. 01.
Elza
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2018-ban debütál az új CH-53K helikopter

2018-ban debütál az új CH-53K helikopter
JETfly  |  2017. 11. 29., 14:56
2018-ban debütál az új CH-53K helikopter

A Sikorsky cég megerősítette a hírt, mely szerint a jövő évi berlini légiszalonon fogják bemutatni a nagyközönségnek a CH-53K King Stallion-t – a gyártó ugyanis nagy német megrendelésre számít.

A gyártó cég már korábban jelezte, hogy szeretné kiállítani új nehéz szállító helikopterét a kétévenként megrendezett nemzetközi kiállításon, amihez immáron a hazai fő megrendelője, a Tengerészgyalogság (USMC) is hozzájárult.

A gyártó elsődleges célja a megrendelő részére 2019-ig leszállítani a megrendelt helikoptereket. Frank Crisafulli, a Sikorsky értékesítési igazgatójának nyilatkozata szerint az USMC felismerte, mennyire fontos a nemzetközi közvélemény számára is megismertetni az új nehéz szállító helikoptert.

Az export nagyban hozzájárulhat a gép darabonkénti árának csökkentéséhez, valamint a külföldi megrendelők elvárásai szerint végrehajtott fejlesztések és módosítások (pl. a nagyobb felszállósúlyra vonatkozó igény) a Tengerészgyalogság számára is előnyösek lehetnek.

A német megrendelő a 2023-ig szolgálatban tartandó, de még a 70-es években beszerzett 81 darab CH-53GA/GS flottáját szeretné felváltani a King Stallion-okkal.

Berlin már korábban szeretett volna belevágni ebbe a projektbe, azonban a választások és a kormányalakítás nehézségei háttérbe szorították ezt a kérdést.

Crisafelli rámutatott arra is, hogy bár nincsenek a gyártó kapacitással problémáik, azonban a 2023-as németországi rendszerbe állítás érdekében jó lenne, ha minél hamarabb megszületne a döntés a németek részéről.

Annál is inkább időszerű a kérdés eldöntése, mert a németek helikopterei – és a másik potenciális vásárló, Izrael szállítóeszközei is – hamarosan elérik a bűvös 10 000 órás üzemeltetési határt.

Tel-Aviv összesen 23 darab kiöregedett D-modell CH-53 "Yas'ur" helikoptert cserélne le 2024-től. Nir Nin-Nun dandártábornok, az Izraeli Légierő szállítóerőinek parancsnoka lehetőséget kapott a CH-53K kipróbálására november 7-én, a maryland-i Patuxent River bázison. Nin-Nun képzett Boeing AH-64 Apache pilóta és a 90 perces repülés során irányíthatta a fly-by-wire rendszerű King Stalliont. A leszállás utáni nyilatkozata szerint, bár alapvetően könnyű helikoptereken szerzett jártasságot, nem okozott problémát a „nehéz vas” irányítása.

A King Stallion vetélytársa a nehéz szállítók piacán a Chinook CH-47-es. 2023-tól már csak a Block-II Chinook-ok lehetnek üzemben, ami komoly anyagi ráfordítást igényel majd a használóiktól.

A kérdés pedig nyilvánvalóan fel fog merülni bennük: érdemes-e 2 milliárd dollárt költeni egy nagyjavítással egybekötött modernizálásra, mikor ebből a pénzből gyári új helikopterek vásárlása is finanszírozható lenne?

A Chinook Block-II maximális felszállósúlya (MTOW) 24 500 kg-ra fog nőni a modernizálás után – a King Stallion alapból fogja teljesíteni a 33 600 kg-ot.

Az USMC várhatóan 200 darab CH-53K-t fog rendelni, a gyártó szerint a beérkező külföldi igények sem fognak jelentősen elmaradni ettől a számtól. Crisafulli megerősítette, hogy a gyártó cég képes megbirkózni ekkora mennyiség időben történő leszállításával, bár kétségtelenül nagy kihívásnak néznek elébe.

A CH-53K három GE Aviation T408 típusú hajtóművel rendelkezik, a hajtóművek egyenkénti teljesítménye 5600 kW (7500 LE).

 

Forrás: Flightglobal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 11. 18., 16:45
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024. 11. 04., 09:11
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
2024. 10. 25., 09:12
A 9603-as az utolsónak gyártott magyar MiG-21MF-ek (9507-9515, 9601-9606) egyike. Gyártási száma 969603, szériaszáma pedig 9603 (a 96. széria 03. gépe). A repülőgép felújítását a Berekfürdőn található, A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata végezte: az Aranysas magazin 2024. novemberi számában a 9603-as történetéről olvashatunk további részleteket.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-11-05 18:30:00
A Wizz Air nyerte el idén a CAPA (Centre for Aviation) által megítélt Év Fenntartható Légitársasága elismerést az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA’s Environmental Sustainability Airline Group for 2024), amit a légitársaság Hongkongban, a CAPA díjkiosztóval egybekötött légi közlekedési csúcstalálkozóján vehetett át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.