2025. 11. 07. péntek
Rezső
: 387 Ft   : 336 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Továbbra is Budapest az egyetlen karbonsemleges repülőtér a régióban!

Továbbra is Budapest az egyetlen karbonsemleges repülőtér a régióban!
Budapest Airport  |  2019. 01. 15., 14:37
Továbbra is Budapest az egyetlen karbonsemleges repülőtér a régióban!

Az erről szóló hivatalos oklevelet a napokban vehette át a Budapest Airport, amely először a tavalyi évben érte el ezt a magas környezetvédelmi minősítést. A közép-kelet európai régióban továbbra is a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az egyetlen, amely teljesíti ezeket a szigorú környezetvédelmi követelményeket.

Ezek lényege, hogy a repülőtér működése során keletkező széndioxid-kibocsátást (ez az energia-felhasználás általánosan elfogadott mérőszáma) teljes mértékben képes ellensúlyozni, vagyis egyensúlyban tartani.

A Budapest Airport újabb egy évre szerezte meg a karbonsemleges minősítést, amelyet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környezetvédelmi átvilágítását követően az ACI Europe, azaz a Repülőterek Nemzetközi Szövetségének európai szervezete  oklevéllel is igazolt. Ezeket a szigorú környezetvédelmi normákat Európában mindössze 39 repülőtér teljesíti, javarészt skandináv és olasz repülőterek. Hat évvel ezelőtt a program elindulásánál először felmérték a budapesti repülőtér széndioxid-kibocsátását (ez az ún. karbon lábnyom) és meghatározták, hogy egy utasra számítva ennek milyen határértéken kell lennie, illetve milyen mértékben kell csökkennie.

A 2018-as elismerést követően 2019-ben is sikerült megszerezni a karbonsemleges minősítést, amit a Budapest Airport egy sor energia-takarékossági és egyéb módszerrel biztosított. Egyebek mellett elérte, hogy a repülőtéren működő cégekkel közösen egyre több területen alkalmazzanak elektromos meghajtású járműveket, számos helyen növelte az épületek és hangárok hőszigetelését, optimalizálták a vízhálózatot és a vízfelhasználást is. Emellett egy kínai szélerőmű projekt működése által megtakarított ún. karbonkrediteket is vásárolt a Budapest Airport, ezzel hozzájárulva a klímaváltozás elleni nemzetközi küzdelemhez.

A Budapest Airport globális felelősségvállalásának részeként további jelentős környezetvédelmi lépéseket vállalt. A 2019 és 2021 közötti hároméves időszakra bejelentette, hogy 10 %-kal csökkenti a repülőtér egy utasra számított széndioxid kibocsátását a 2016-os adatokhoz viszonyítva (azóta működik a repülőtér karbon semleges szinten). A program sikeres megvalósításához a Budapest Airport Greenairport programján keresztül együttműködik a repülőtéren működő légitársaságok közül például a Wizzair-rel, földi kiszolgáló szervezetekkel és kereskedelmi, logisztikai partnereivel egyaránt. Emellett állami szolgáltatók is csatlakoztak a programhoz, így például a légiforgalmi irányítást végző HungaroControl, a NAV repülőtéri kirendeltsége, vagy a Magyar Posta repülőtéri Nemzetközi Kicserélő Központja.

„A program elindítása óta közel 50 %-kal sikerült csökkentenünk a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egy utasra számított széndioxid kibocsátását, és különösen nagy öröm a számunkra, hogy ehhez a partner vállalatok együttműködését is sikerült megszereznünk,” hangsúlyozta Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi igazgatója. Arról is beszélt, hogy újabb jelentős lépéseket terveznek, hiszen a 2016-ban mért 1,67 kgCO²/utas+cargo kibocsátáshoz képest a következő három évben mintegy tíz százalékos csökkentést irányoztak elő. Így ezen a területen továbbra is a Budapest Airport a „legzöldebb” repülőtér a közép-kelet-európai régióban.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 10. 20., 12:32
A hazai léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl október 20-tól ismét várja a jelentkezőket a 2026 őszén induló légiforgalmi irányító képzésére. Az érdeklődők 2026. március 15-ig pályázhatnak, a kiválasztási folyamat várhatóan a nyár közepén zárul. A jövő ősszel induló évfolyamra továbbra is minden, a légi közlekedés iránt érdeklődő pályázó jelentkezését szívesen fogadják.
2025. 10. 02., 09:51
A német birodalom talán legrosszabb sajtójával rendelkező fegyvere volt a Vergeltungswaffe 1, azaz a V-1-es „repülő bomba”. Igazából senki sem szerette: sem a mérnökök, sem az alkalmazók, s pláne nem a britek és más polgári lakosok, akik kénytelenek voltak elszenvedni csapásait. Nem lett belőle Wunderwaffe, azaz a háború sorsát megfordító csodafegyver. Azért annyira nem is volt rossz…
2025. 09. 23., 12:33
A MiG-21-es család még bőven hadrendben állt, amikor az utód 23-as bevezetése megtörtént. A változtatható szárnynyilazású konstrukció minden részletét tekintve érdekes típus, amely viselte a magyar felségjelet is.
2025-10-28 10:34:50
A HungaroControl legfrissebb jelentése szerint 2025 első három negyedévében több mint 7 százalékkal nőtt a légiforgalom Magyarország légterében a tavalyi év azonos időszakához képest. A számottevő forgalombővülés ellenére a hazai léginavigációs szolgáltató szakemberei jelentős mértékben mérsékelték a járatkéséseket: 80 százalékkal kevesebb késést regisztráltak, mint 2024-ben.
2025-10-15 12:30:01
A 46. Nemzetközi Katonai Megfigyelő Tanfolyam hallgatói képzésüknek utolsó hetét töltik. Szolnokon az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál egy H225M helikopterrel emelkedtek a magasba, hogy a légi felderítést gyakorolják.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 11. 06., 10:01
2018 májusában egy tengerészgyalogos hamvaival és hagyatékával egy amerikai üzletember érkezett Budapestre. Utazásával a tengerészgyalogos kívánságát teljesítette, akit gyerekkora óta barátjának mondhatott, és akinek kérése az volt, hogy a végső nyughelye szülőföldjén legyen.
2025. 11. 04., 11:56
Megkezdődött a Magyar Honvédség által megrendelt második KC-390 Millennium közepes katonai szállítógép átadás-átvételi folyamata, a brazil Embraer repülőgépgyár Sao Paulo állambeli Gavião Peixotoban települt üzemkomplexumában.
2025. 10. 29., 14:10
A Delta Airlines első hetvenöt évében amerikai repülőgéptípusok voltak a meghatározóak a légitársaságnál.
2025. 10. 27., 11:05
Az idén százéves Delta Airlines történetét röviden áttekintő sorozatban többször szóba került az 1978-as légitársasági deregulációs törvény, amely átalakította az amerikai légiközlekedési iparágat.

  Legfrissebbek most

A legtöbb nagyszabású hadijátékhoz hasonlóan az Anatóliai Sas elsődleges célja is az, hogy a résztvevők, a „kékek” a lehető legtöbbet tanuljanak a rendezvény során. Olyan helyzetekkel kerüljenek szembe, amelyekkel otthon nem találkozhatnak, amelyek megközelítenek egy valós háborús szituációt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.