2024. 12. 05. csütörtök
Vilma
: 414 Ft   : 394 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: így telt 2021 első negyedéve

Budapest Airport: így telt 2021 első negyedéve
Budapest Airport  |  2021. 04. 13., 15:30
Budapest Airport: így telt 2021 első negyedéve

Erős és szárnyaló légiáruszállítás, alacsony utasforgalom, fejlesztések és felkészülés az utasforgalom visszatérésére – ez jellemezte a Budapest Airport első negyedévét. Habár az utasforgalmi adatok egyelőre nem mutatnak emelkedést, a vállalat már dolgozik egy komplex terven, hogy felkészüljön a mérsékelt utasforgalom visszatérésére a közelgő nyári szezonban. Így telt a Budapest Airport első negyedéve a startvonalon.

183 416 utas az első negyedévben
2021 első negyedévében, ahogy Európa-szerte sem, úgy a Budapest Airport forgalmában sem volt tapasztalható utasszám-növekedés; januártól márciusig összesen 183 416 fő fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Ez a tavalyi évhez képest – amikor a január és a február még a várakozásoknak megfelelően alakult, márciusban azonban már jelentős mértékben érezhető volt a koronavírus-járvány hatása - összesen 2 775 390 fős utasforgalmat generált a fővárosi légikikötőben. Ez 93,4%-os csökkenést jelent.

Cargo: minden idők legerősebb negyedéve
A repülőtér cargo forgalma 2020-ban is stabil maradt, és a kiugróan erős utolsó negyedév után a 2021 januárja és márciusa közötti időszakban 19,3%-al nőtt a repülőtér cargo forgalma az előző év azonos időszakához képest. 39 529 tonna kezelt árumennyiséggel ez a repülőtér történetének legerősebb negyedévét jelentette; sőt, a márciusban regisztrált 14 904 tonna légiáru a valaha volt legerősebb havi cargo forgalomként vonul be a repülőtér történetébe.

2021 első negyedévében is folytatódtak a fejlesztések
A repülőtér fejlesztését célzó beruházások a koronavírus légiközlekedésre gyakorolt negatív hatásai ellenére sem álltak le. Sőt, a Budapest Airport több projekt megvalósítását - az alacsony utasforgalom miatt – előre hozta. 2020 végéig, két év alatt 167 millió euró értékben valósultak meg fejlesztések, a beruházások pedig 2021 első negyedévében is folytatódtak.

Az utasok számára talán legszembetűnőbb újításként kibővült a repülőtéren rendelkezésre álló koronavírus tesztközpont; márciustól további hat mintavételi helyiséggel egészült ki a mindenki számára elérhető tesztállomás a 2B Terminálon. Ez a bővítés jelentős mértékeben segíti a gördülékeny mintavételt és az egészségügyi szempontból is biztonságos ügyintézést, a jelenleginél jóval magasabb utasforgalom mellett is. Emellett rendelkezésre áll további négy állomás is, amelyek szükség esetén bármikor megnyithatók.

Számos olyan háttérfejlesztés jelenleg is folyamatban van a repülőtéren, amelyeknek köszönhetően változatlanul magas repülésbiztonsági, légiközlekedés-védelmi és egészségvédelmi színvonal mellett várja vissza az utasokat a Budapest Airport. Ilyen például a forgalmi előterek felújítása, a P, Q és R jelzésű gurulóutak és a hozzájuk tartozó padkák karbantartása, és megújulnak a szervizutak is, a repülőgépek számára időtálló infrastruktúrát, a repülőtéri, illetve a földi kiszolgáló személyzet számára pedig gördülékeny munkavégzést biztosítva. A 2. Terminál épületgépészeti berendezéseit irányító rendszereket is modernizálják, ezzel még komfortosabb környezetet biztosítva az utazóközönség számára.

Elkészült az Európai Unió támogatásával finanszírozott, új repülőtéri főporta, amely átadását követően gyorsabb áthaladást és kellemesebb környezetet biztosít az ügyfelek, bérlők és repülőtéri dolgozók számára. A projekt részeként átadják a portához kapcsolódó utakat, köztük egy kerékpárutat is.

Április végéig megújul a 2A Terminál indulási és érkezési szintjét összekötő felvonó, melynek párját a tavalyi évben újította fel a Budapest Airport, és a közeljövőben megújul a túlméretes csomagok szállítására használt teherlift is, amely egyenesen a poggyászosztályozó csarnokba szállítja a nagyméretű poggyászokat. A Budapest Airport megkezdte egy mozgólépcső telepítését is a B oldali utasmóló érkezési területén. A fejlesztés várhatóan június végén fejeződik be; az újításnak köszönhetően még kényelmesebb lesz az utazás.

A repülőtér felkészült az utasforgalom fellendülésére
A Budapest Airport mindent megtesz, hogy mielőbb visszatérjen a 2019-es forgalom volumene, de ez elsősorban az országok által bevezetett utazási szabályokon, a védőoltások elérhetőségén és hatékonyságán, illetve az átoltottság mértékén múlik. A fokozatosan visszaépülő forgalmat a repülőtér üzemeltetője biztonságos környezettel, illetve még magasabb szolgáltatási és egészségvédelmi színvonallal várja, és (a légitársasági és földi kiszolgáló partnerek bevonásával) több szcenáriót is magába foglaló terveket készít arra vonatkozóan, hogy hogyan valósuljon meg a gyakorlatban – magas utasszám mellett is – az egészségügyi szempontból is biztonságos repülőtéri tartózkodás.

A légitársaságok egy része már bejelentette a 2021-ben indított járatai listáját, illetve a meglévő járatokra vonatkozó sűrítéseket is. A Ryanair júliustól öt új járatot indít, Burgasz, Rodosz, Szófia, Bologna és Zadar úticélokra, és számos meglévő útvonal járatsűrűségét is jelentősen növeli, a Wizz Air pedig Chania városát vette fel újdonságként budapesti menetrendjébe. Az easyJet bővíti a Budapest-Párizs között közlekedő járatai számát, és heti két alkalommal Bázelba is üzemeltet légijáratot. A Qatar Airways a Doha-Budapest útvonalon jelentett be járatsűrítést, és sűrűbben közlekedik az Emirates dubaji járata is. A Lufthansa a müncheni járat újraindítását jelentette be, és újra elérhető a TAROM Budapest-Bukarest, valamint az Air France Budapest-Párizs járata is.

„Örömmel látjuk, hogy globális, és különösen hazai szinten megfelelő ütemben halad a lakosság oltása. Magyarország, és a többi ország fokozatos újranyitása reményt ad arra, hogy a légi utasforgalom is mihamarabb visszaépüljön. A Budapest Airport és az összes repülőtéri dolgozó izgatottan várja a mérsékelt szintű utasforgalom hamarosan várható visszatérését” – emelte ki Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Repülőtér-üzemeltetőként az a feladatunk és kötelességünk, hogy a különböző forgatókönyvekre fel legyünk készülve, és az utasok számára biztonságos és egészségvédelmi szempontból is megfelelő körülményeket biztosítsunk.”

 

Forrás: https://www.bud.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 16., 13:42
„A légierő szervezeti kultúrája olyan értékeket és hagyományokat őriz, amelyek egyedülállóak – hangsúlyozta dr. Kutnyánszky Zsolt, a Honvédelmi Minisztérium védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkára a 101. honi Puma Vadászrepülő Osztály megalapításának 80. évfordulója alkalmából szervezett bemutató rendezvényen, november 15-én, pénteken, Budapesten, a Bálna Honvédelmi Központban.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-11-04 09:11:39
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.