2024. 07. 27. szombat
Liliána, Olga
: 392 Ft   : 361 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

GE H85-ös turbólégcsavaros-gázturbinás hajtóművek kerülnek a CAIGA Primus 150-es gépeibe

JETfly  |  2012. 11. 14., 15:05

A China Aviation Industry General Aircraft Co., Ltd. (CAIGA) a GE Aviation új H85-ös turbólégcsavaros-gázturbinás hajtóműveit építi be Primus 150-es gépeibe, az első kínai gyártású üzleti repülőgépekbe. Ez lesz a H85-ös hajtómű első kereskedelmi célú alkalmazása azt követően, hogy megkapja a típusalkalmassági bizonyítványt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől. A H85-ös hajtóművek a GE Aviation csehországi gyárában készülnek majd, ahol jelenleg a H80-as hajtóművek gyártásának felfuttatása folyik.

„A kínai régióban folyamatosan bővül az üzleti és az általános célú repülés piaca” – jelentette ki Brad Mottier, a GE Aviation üzleti és általános célú repülési részlegének alelnök-vezérigazgatója. „A H85-ös hajtómüvekkel ellátott Primus 150-es gépeknek köszönhetően a GE megerősítheti jelenlétét a régióban, és fontos részese lehet Kína tizenkettedik ötéves tervének.”

A Thrush 510G mezőgazdasági repülőgép mellett a H80-as hajtómü helyet kap még az Aircraft Industries L140-es ingázó repülőgépében is, amely várhatóan jövő év elején áll szolgálatba.

A CAIGA és a GE egy szerviz- és támogatási program közös kidolgozásáról is megállapodott a H85-ös hajtómüvekkel ellátott Primus 150-es gépek kínai szervizkapacitásának bővítése céljából.

A H85-ös hajtómü a leszármaztatott változata a GE H80-as hajtómüvének, amely a közelmúltban állt szolgálatba a Thrush 510G jelü gépeken. A H80-as turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómücsalád a GE háromdimenziós aerodinamikai tervezési technikáit korszerü anyagokkal ötvözi, így az eredmény egy nagyteljesítményü, üzemanyag-takarékos, tartós hajtómü, amelynél nincs szükség időszaki üzemanyag-fúvóka vizsgálatra, továbbá nincs szükség a magas hőmérsékletü részek vizsgálatára sem. A H80-as hajtómü élettartama 3600 repülési óra, illetve 6600 ciklus két nagyjavítás között. A H80-as hajtómü ezen felül automatikus indító és korlátozó egységgel rendelkezik, mely leegyszerüsíti a hajtómü beindítását. A hajtómühöz többféle légcsavar állásszög-szabályzó választható, így az ügyfelek kiválaszthatják az igényeiknek megfelelő légcsavart.

A H85-ös hajtómü tengelyen mért maximális névleges teljesítménye 850 lóerő felszállásnál és folyamatos üzemnél.  A hajtómü célfelhasználói a turbólégcsavaros-gázturbinás üzleti repülőgépeket, a mezőgazdasági, az ingázó és a kisegítő repülőgépeket gyártó szegmensek lehetnek. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség várhatóan még az idén kiadja a hajtómü típusalkalmassági bizonyítványát, az Amerikai Légügyi Hatóság (FAA) pedig jövő évben.

A CAIGA Primus 150-es gépe egy túlnyomásos utasterü, ötüléses, egyhajtómüves, turbólégcsavaros-gázturbinás, szénszálas kompozitvázas könnyü üzleti repülőgép, mely ebben a kategóriában az egyik leggyorsabb gép.

A CAIGA az Aviation Industry Corporation of China (AVIC) leányvállalata, jelenleg kétféle típusú nagyon könnyü sugárhajtású üzleti repülőgépet, és kétféle típusú nagyon könnyü turbólégcsavaros-gázturbinás üzleti repülőgépet gyárt. A CAIGA megvette az amerikai Cirrust, és világszínvonalú általános célú repülőgépgyártó lánccal rendelkezik, öt fő ipari bázissal Zhuhai, Guizhou, Shijiazhuang, Jingmen és Shenzhen városokban. A cég olyan átfogó üzleti modellt dolgoz ki, amely magában foglalja a kutatás-fejlesztést és a gyártást, az általános repülőipari tevékenységeket, valamint az ügyféltámogatást és a szerviztevékenységet. A CAIGA tevékenységi köre kiterjed az alkatrészek és tartozékok gyártására, a végső összeszerelésre és kiszállításra, pilóták oktatására, repülőklub müködtetésére, általános célú és üzleti repülési tevékenységekre, fix bázisú üzemeltetői, karbantartási és lízing szolgáltatások nyújtására több szektorra kiterjedően.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 01., 09:15
A nyár első hónapja bővelkedett repülős programokban, nem lesz ez másképp júliusban sem: a hónap első szombatján Berekfürdőre várják az érdeklődőket, ahol a felújított 9603-as oldalszámú MiG-21MF-et mutatják be. Mutatjuk a részleteket, mitől is lesz különleges ez a bemutató.
2024-07-19 10:30:07
Újabb repülőgépekre adott le megrendelést a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, amellyel cargo részlegének flottája jövőre 17 példányosra bővül. Az új Boeing 777F gépek csatlakozásával az Emirates SkyCargo 30 százalékkal növeli főfedélzeti rakománykapacitását, hosszú távú megoldást kínálva a keresletnövekedésre.
2024-07-16 09:26:41
Újabb két Airbus H225M közepes többcélú helikopter érkezett Magyarországra hétfőn – közölte a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf elmondta: a most érkező gépekkel tízre nőtt a Magyar Honvédségben a H225M típusú helikopterek száma.
2024-07-13 16:00:08
„Az elmúlt napok során egy olyan versenynek lehettünk tanúi, ahol a világ legkiválóbb ejtőernyősei mérték össze felkészültségüket, technikai tudásukat, és elhozták ennek a különleges sportnak az izgalmát, szépségét nekünk” – búcsúzott Kajári Ferenc altábornagy, a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese a 46. Ejtőernyős Világbajnokság résztvevőitől a szolnoki RepTárban, július 12-én.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 26., 09:45
Június 26-án megjelent az Aranysas magazin 2024. augusztusi lapszáma!
2024. 07. 25., 11:03
A Magyar Vitorlázórepülő Szövetség támogatásával a Dél-Zalai Aeroclub nemrégiben ifjúsági toborzó tábort tartott a nagykanizsai repülőtéren nyolc, 12 és 15 év közötti nagykanizsai, szepetneki és zalakarosi fiatal részvételével.
2024. 07. 22., 09:18
Április elsején egy újabb fejezet zárult le a nagygépes repülés történetében. Ezen a napon teljesítette utolsó feladatát a NASA DC-8-as kutató repülőgépe.
2024. 07. 18., 10:40
A nemzetközi légikikötő várhatóan július 18-án éjjel fél egytől ismét fogadja a Debrecenbe érkező és onnan induló járatokat.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

„Ma lőnek először, szerencsére hozzáértő személyzet kezelésében” – nyugtázta elégedetten az új Leopard harckocsikról és a frissen képzett kezelőszemélyzetről dr. Nagy Norbert őrnagy.