2024. 04. 13. szombat
Ida
: 392 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

GE H85-ös turbólégcsavaros-gázturbinás hajtóművek kerülnek a CAIGA Primus 150-es gépeibe

JETfly  |  2012. 11. 14., 15:05

A China Aviation Industry General Aircraft Co., Ltd. (CAIGA) a GE Aviation új H85-ös turbólégcsavaros-gázturbinás hajtóműveit építi be Primus 150-es gépeibe, az első kínai gyártású üzleti repülőgépekbe. Ez lesz a H85-ös hajtómű első kereskedelmi célú alkalmazása azt követően, hogy megkapja a típusalkalmassági bizonyítványt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől. A H85-ös hajtóművek a GE Aviation csehországi gyárában készülnek majd, ahol jelenleg a H80-as hajtóművek gyártásának felfuttatása folyik.

„A kínai régióban folyamatosan bővül az üzleti és az általános célú repülés piaca” – jelentette ki Brad Mottier, a GE Aviation üzleti és általános célú repülési részlegének alelnök-vezérigazgatója. „A H85-ös hajtómüvekkel ellátott Primus 150-es gépeknek köszönhetően a GE megerősítheti jelenlétét a régióban, és fontos részese lehet Kína tizenkettedik ötéves tervének.”

A Thrush 510G mezőgazdasági repülőgép mellett a H80-as hajtómü helyet kap még az Aircraft Industries L140-es ingázó repülőgépében is, amely várhatóan jövő év elején áll szolgálatba.

A CAIGA és a GE egy szerviz- és támogatási program közös kidolgozásáról is megállapodott a H85-ös hajtómüvekkel ellátott Primus 150-es gépek kínai szervizkapacitásának bővítése céljából.

A H85-ös hajtómü a leszármaztatott változata a GE H80-as hajtómüvének, amely a közelmúltban állt szolgálatba a Thrush 510G jelü gépeken. A H80-as turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómücsalád a GE háromdimenziós aerodinamikai tervezési technikáit korszerü anyagokkal ötvözi, így az eredmény egy nagyteljesítményü, üzemanyag-takarékos, tartós hajtómü, amelynél nincs szükség időszaki üzemanyag-fúvóka vizsgálatra, továbbá nincs szükség a magas hőmérsékletü részek vizsgálatára sem. A H80-as hajtómü élettartama 3600 repülési óra, illetve 6600 ciklus két nagyjavítás között. A H80-as hajtómü ezen felül automatikus indító és korlátozó egységgel rendelkezik, mely leegyszerüsíti a hajtómü beindítását. A hajtómühöz többféle légcsavar állásszög-szabályzó választható, így az ügyfelek kiválaszthatják az igényeiknek megfelelő légcsavart.

A H85-ös hajtómü tengelyen mért maximális névleges teljesítménye 850 lóerő felszállásnál és folyamatos üzemnél.  A hajtómü célfelhasználói a turbólégcsavaros-gázturbinás üzleti repülőgépeket, a mezőgazdasági, az ingázó és a kisegítő repülőgépeket gyártó szegmensek lehetnek. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség várhatóan még az idén kiadja a hajtómü típusalkalmassági bizonyítványát, az Amerikai Légügyi Hatóság (FAA) pedig jövő évben.

A CAIGA Primus 150-es gépe egy túlnyomásos utasterü, ötüléses, egyhajtómüves, turbólégcsavaros-gázturbinás, szénszálas kompozitvázas könnyü üzleti repülőgép, mely ebben a kategóriában az egyik leggyorsabb gép.

A CAIGA az Aviation Industry Corporation of China (AVIC) leányvállalata, jelenleg kétféle típusú nagyon könnyü sugárhajtású üzleti repülőgépet, és kétféle típusú nagyon könnyü turbólégcsavaros-gázturbinás üzleti repülőgépet gyárt. A CAIGA megvette az amerikai Cirrust, és világszínvonalú általános célú repülőgépgyártó lánccal rendelkezik, öt fő ipari bázissal Zhuhai, Guizhou, Shijiazhuang, Jingmen és Shenzhen városokban. A cég olyan átfogó üzleti modellt dolgoz ki, amely magában foglalja a kutatás-fejlesztést és a gyártást, az általános repülőipari tevékenységeket, valamint az ügyféltámogatást és a szerviztevékenységet. A CAIGA tevékenységi köre kiterjed az alkatrészek és tartozékok gyártására, a végső összeszerelésre és kiszállításra, pilóták oktatására, repülőklub müködtetésére, általános célú és üzleti repülési tevékenységekre, fix bázisú üzemeltetői, karbantartási és lízing szolgáltatások nyújtására több szektorra kiterjedően.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 28., 14:43
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
2024. 03. 27., 16:19
20 évvel ezelőtt, 2004. március 16-án érkezett meg Olaszországba két F-104 Starfighter kíséretében az első Eurofighter Typhoon. A jeles évforduló alkalmából nem maradhatott el egy jubileumi festésű példány bemutatása sem.
2024-04-11 09:56:47
2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 04. 11., 13:55
Az idei évben is az EUFOR Althea művelet parancsnoki teendőit ellátó nemzet, vagyis 2024-ben Magyarország biztosítja a bosznia-hercegovinai békemisszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét.
2024. 04. 10., 09:29
A repülés iránt az átlagosnál jobban érdeklődő utasok és a repülőgépfotósok kedvencei közé tartoznak azok a gépek, amelyek egy légitársaság vállalati arculatától és szabvány festésmintájától eltérő színekben repülnek.
2024. 04. 08., 12:46
Szombat hajnalban a bosznia-hercegovinai Biztonsági Minisztérium két eltűnt turista megtalálásában kérte az EUFOR nemzetközi misszió segítségét.
2024. 04. 04., 09:40
A légitársaság az Airbus által kifejlesztett, felhőalapú Mobile Airbus Training experience Suite csomagot és a Virtual Procedure Trainer technológiát használja fel pilótaképzésében.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.