A lengyel PZL-Swidnik, karöltve az olasz AgustaWestland vállalattal a napokban a Kielce-ben megrendezett MSPO-2012-es szakkiállításon bemutatta az új SW-4 Solo helikopter prototípusát, mely képes pilóta nélküli üzemmódra is. A lengyel vállalat nyilatkozata szerint, a helikopter alapja a többcélú SW-4-es típus, melyet az olasz szakemberek segítségével alakítottak át. A helikoptert a jövőben, többek között szállítási feladatokra, megfigyelésre, felderítésre és térképészeti feladatokra használják majd.
Az SW-4 Solo továbbá személyszállításra (összesen 4 fő), illetve pilóták kiképzésére is kiválóan alkalmas. Tervek szerint, a forgószárnyas első repülése néhány hónapon belül teljesülhet, míg az első pilóta nélküli repülést 2013-ra datálják. A PZL-Swidnik egy másik helikopter fejlesztésén is dolgozik, mégpedig a W-3PL/N típuson, mely nem más, mint a W-3PL Gluszec típus tengerészeti verziója.
A lengyelek számos technológiát már ismernek, ugyanis korábban kifejlesztették a W-3RM Anakonda kutató-mentő feladatkörü forgószárnyast. Információk szerint, a W-3PL/N-t keresőradarral, merülőszonárral, szonárbójákkal, keresőfényszóróval is felszerelik. Képes lesz rakéták, torpedók indításra, valamint géppuskákkal is ellátják. A helikoptert a jövőben elsősorban tengeralattjáró-vadász, illetve szállítási és kutató-mentő feladatkörben kívánják alkalmazni.
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.