Az amerikai repülőgépgyártó vállalat összegezte a 2011-es esztendőben elért eredményeit, melyek alapján elmondható, hogy igencsak tartalmas évet zártak. Összesen 805 nettó megrendelést regisztráltak, 477 gépet adtak át, a jelenlegi megrendelés-állomány szerint pedig még 3771 repülőgépet kell legyártaniuk.
A Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója, Jim Albaugh elmondta: „2011 fontos év volt a Boeing számára, a rekordmennyiségü megrendelések a legjobb bizonyítékai annak, hogy vásárlóink továbbra is bíznak a termékeink minőségében. 2012-re legfőbb célunk, hogy a 737MAX programja, 787 Dreamliner gyártása, illetve a gépek átadása zökkenőmentesen haladjon.”
bruttó megrendelésnettó megrendelés
átadottmegrendelés-állomány
737
625
551
372
2365
747
7
-1
9
97
767
42
42
20
72
777
202
200
73
380
787
45
13
3
857
össz.
921
805
477
3771
A tavalyi évben ismét a 777-esre érkezett a legtöbb megrendelés (új rekordot jelentő 200 darabra), az új 737MAX-ra pedig már 15 vásárlótól 1000 megrendelést könyvelhettek el. A megrendelés-állomány alapján néhány típus gyártósorát is felgyorsítják: két éven belül a 737-esből havonta 38 darabot gyárthatnak le, a 777-esből 8,3 gép gördülhet majd le a gyártósorról, míg a 787-esből a jelenlegi 2,5 gép/hó arányt 10 gép/hó-ra kívánják növelni.
Válogatás a Boeing Commercial Airplanes 2011-es évben elért eredményeiből:
- az első 787 Dreamliner átadása- az első 747-8 Freighter átadása- a 747-8 Intercontinental premiere és első repülése- útnak indult a 737MAX programja- a 787, a 747-8 Freighter és a 747-8 Intercontinental típusengedélyének megszerzése- a Boeing győzelme az USAF 35 milliárd dolláros tanker-tenderén- rekordmennyiségü, 200 darab megrendelés a 777-esre- a 7000. gép átadása a 737-es programban- az 1000. gép átadása a 767-es programban- elkezdődött az ezredik 777-es gyártása- kezdetét vette a hathónapos 787 Dreamliner világkörüli turné, a Dream Tour- megnyitotta kapuit a pekingi China Services Center- 50. megrendelés a 747-400 Freighter teherszállítóra
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.