2024. 06. 18. kedd
Arnold, Levente
: 396 Ft   : 370 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Amikor egy álom valóra válik: amputáció után a pilótafülkében

JETfly  |  2011. 06. 17., 09:30

Mikor Ryan McGuire főhadnagy két évvel ezelőtt egy hajóbalesetben elvesztette egyik lábát, az álma, hogy pilóta lehessen elérhetetlennek tűnt. Ám a kellő elszántság, az erős háttértámogatás és egy szigorú rehabilitációs program hozzásegítette őt álmai eléréséhez, így május 20-án a texasi Laughlin légitámaszponton befejezte a pilótaképzést, ezzel ő az első pilóta a légierő állományában, aki úgy teljesítette kiképzését, hogy hiányzik egy végtagja.

Június 22-én megkezdi négy hónapos átképzését a C-17-es típusra, utána pedig Washington államban a McChord légibázison teljesíthet szolgálatot.

 „Ha felveszem a hajózóruhámat, és lenézek a szárnyakra, még mindig nem hiszem, hogy valóban ott vannak. A pilótaképzés egy 12 hónapos program, én pedig már 2 és fél éve ezt csinálom, így aztán még mindig kicsit hitetlenkedve veszem tudomásul, hogy most már hivatalosan is pilóta vagyok” - mondta a főhadnagy.

2009 szeptemberében McGuire egy hétvégi hajós kiránduláson vett részt, eközben a lába beleakadt egy kötélbe, mely kirántotta őt a hajóból. Súlyos sérüléseket szenvedett a jobb lábfején, eltört a medencecsontja és kificamodott a csípője, és a szövetek elhalása miatt térdtől lefelé amputálni kellett a lábát.

Tudta, hogy nem lesz könnyü visszatérni a repülés világába. Hosszas intézkedések árán maradhatott csak a légierő kötelékében, emellett pedig fizikailag is fel kellett épülnie. Hat héttel a baleset után kb. 20 kilóval kevesebbet nyomott, mint egészséges korában, úgyhogy helyre kellett állítania az elvesztett izomtömeget is, hogy egyáltalán protézissel járni tudjon.

Ryan McGuire főhadnagy

McGuire San Antonioban járt a rehabilitációs kezelésekre, itt hallott először történeteket olyan pilótákról, akik amputáció után visszamentek repülni, és ez erőt adott neki. Számára azonban a visszatérés a pilótafülkébe nem volt egyszerü, főleg, hogy még a képzést sem fejezte be, így nem számított teljes értékü pilótának, ezen felül olyanról még ő sem hallott, aki kadétként veszítette volna el a lábát, és így szerezte volna meg a pilótaszárnyakat.

„Tudtam, hogy lehetséges protézissel repülni. Azt is tudtam, hogy képes vagyok megcsinálni, viszont erről a parancsnokokat is meg kellett győznöm.” Szerencsére azonban a főhadnagyot felettesei 100 százalékban támogatták, ha valamiben tudtak, azonnal segítettek. Folyton kapta tőlük a bíztatást: „meg tudjuk csinálni”, „ha nem sikerül elsőre, akkor megy majd másodjára, vagy harmadjára”.

Múlt augusztusban megkapta az egészségügyi alkalmasságát igazoló papírt, majd október 29-én visszaküldték a Laughlin légibázisra, ahol 3 nap múlva folytathatta a tanfolyamot.

Visszatérése egy másik kadétnak is erőt adott. Matt Pirrello egy ejtőernyős balesetben veszítette el jobb lábát, McGuire főhadnagyhoz hasonlóan ő sem adta fel soha a reményt, hogy valaha pilóta lehessen, ezek után pedig még inkább erősödött benne a tudat, hogy még valóra válthatja az álmát.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 31., 12:45
Február 23-án került aláírás a magyar légierő vadászgép flottájának bővítését jelentő szerződésre: négy JAS 39C Gripen érkezik a SAAB szerelőcsarnokból Kecskemétre. Az Aranysas interjúja Gróf Gergely ezredessel, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokával.
2024-06-03 13:23:02
Fonalka Marcell őrmester az Acélkocka Alap Altiszti Tanfolyam elvégzésének köszönhetően tölti mindennapjait a Gripen-hangárban, feladata a Magyar Honvédség vadászgépeinek szerelése és javítása. Miért ezt az utat választotta?
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 06. 17., 11:52
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár kiképzési repüléseket végez június 17-20. 17:00-0:00 óra között.
2024. 06. 14., 10:39
A kilencvenes évek elején az amerikai haditengerészet légiereje átalakulóban volt.
2024. 06. 11., 14:00
Számos munkaterület összehangolása szükséges ahhoz, hogy a bosznia-hercegovinai EUFOR Althea művelet magyarok katonák által biztosított MEDEVAC, azaz egészségügyi kiürítési képessége porszem nélküli gépezetként tudjon működni.
2024. 06. 10., 10:57
Légtérzár, menetrendi változások, biztonsági aggályok, csomagfeladás és a szakszervezetek sztrájkfenyegetése.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.