A közelmúltban teljesítette első repülését az új Mi-38-as helikopter második prototípusa (OP-2), melyet a moszkvai Mil és a kazányi helikoptergyár tervezett, illetve épített meg. A Mi-38-as egy többfeladatú szállítóhelikopter, ami - többek között - alkalmas teherszállításra, VIP személyek szállítására, de kutató-mentő, illetve MEDEVAC feladatkörökben is bevethető. Az új forgószárnyas sorozatgyártása az előzetes ütemterv szerint 2013-ban kezdődik.
Az első prototípus (OP-1) repülési adatainak kiértékelését követően a második prototípust már korszerübb hidraulika- és üzemanyagrendszerrel szerelték fel, továbbá új rotorlapátokkal is ellátták. A Mi-38-ast a Pratt & Whitney Canada PW 127/TS hajtómüve emeli a magasba, az erről szóló megállapodást még 2008-ban írták alá a felek, mely szerint a hajtómü tervezését és gyártását a kanadai gyártócég, míg a fejlesztést és a honosítást Helicopters of Russia holding végzi majd. Az újgenerációs, orosz szállítóhelikopter harminc utast, vagy öt tonna rakományt képes szállítani, akár négyszáz kilométeres távolságra is.
A Pratt & Whitney Canada hajtómüve mellett a Mi-38-asba az orosz TV7-117V típus is beépíthető, avionikáját pedig korszerü IBKV-38 fedélzeti rendszerek (folyadékkristályos kijelzőkkel) jellemzik. A helikopter megfelel az orosz AP-29, az európai JAR-29 és az amerikai FAR-29 előírások követelményrendszerének is.
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.