Várhatóan 2011 második negyedévében veheti át a megrendelt tíz darab A380-asának első példányát a Korean Air, mely ezzel a típus hatodik üzemeltetője lesz. A dél-koreai légitársaság új utasszállítójának festése a napokban készült el Hamburgban. A Korean Air hírein kívül összeállításunkban a Lufthansa folyamatosan bővülő A380-as flottájáról, valamint a típus legújabb megrendelőjéről is beszámolunk Olvasóinknak.
A Korean Air 2011 júniusától indítja első A380 járatát a Szöul – Tokió (Narita) útvonalon ezt követően pedig Bangkok, New York és Los Angeles is felkerül majd a Super Jumbo-val elérhető célállomások listájára. A SkyTeam szövetséget erősítő légitársaság A380-asait mindössze 407 üléssel szerelik fel: a teljes egészében business-class felsőszint 94 utasnak, míg az alsószint 12 first-class és 301 economy-class utasnak biztosít helyet. A Korean Air A380-as flottáját az Engine Alliance GP7200 típusú hajtómüvével szerelik.
A típust az üzemeltetők sorában ötödikként szolgálatba állító Lufthansa háza tájáról is a napokban láttak napvilágot friss információk az A380-ast illetően. A légitársaság 2011. február 28-án nyitotta Frankfurt – New York (JFK) járatát, mely a Lufthansa első, A380-assal elérhető észak-amerikai célállomása. A Lufthansa Group Fleet Management alelnöke, Nico Buchholz elmondása szerint a Qantas egyik A380-asának tavaly novemberi hajtómü-meghibásodása és ennek utóhatásai nem okoznak csúszást a német légitársaság újabb gépeinek átadási ütemtervében, annak ellenére, hogy a Lufthansa A380-asait is a Trent 900-as erőforrásokkal szerelik.
A tervek szerint a németek ötödik Super Jumbo-ját egy hónapon belül leszállítja a gyártó, a nyár közepére pedig már nyolc darabosra bővülhet a flotta. 2011 májusában - a tervek szerint - napi járatot indítanak San Franciscoba, mely útvonalon a Boeing 747-esét váltja majd fel az A380-as. A tokiói, pekingi és johannesburgi járatok nagy népszerüségének, illetve kihasználtságának köszönhetően a Lufthansa folyamatosan bővíti korunk legnagyobb utasszállítójával elérhető célállomásainak listáját: az Egyesült Államok esetében például új belépőként Miami, Washington (Dulles) és Chicago is a lehetséges desztinációk között szerepel.
A közelmúltban hozták nyilvánosságra, hogy a 2010-es szándéknyilatkozatot követően 2011. február 17-én Toulouse-ban írta alá a japán Skymark Airlines a négy darab A380-as megrendeléséről szóló szerződést. Japán harmadik legnagyobb, dinamikusan fejlődő légitársasága ezáltal a típus 19-dik megrendelője lett. A tokiói Narita repülőtérre a Singapore Airlines, a Lufthansa és az Air France közlekedtet napi A380-as járatot, 2011. március 27-től a szingapúri légitársaság a Narita repülőtérről indítja Los Angeles-i járatát, június 1-től pedig – ahogy azt már a korábbiakban is említettük - a Korean Air is elindítja első A380-as járatát Tokióba (Narita).
Napjainkig már több mint 10 millió utas repült A380-assal, a szolgálatban álló flotta közel 250 000 repülés során 28 000 repült órát gyüjtött össze, a típust jelenleg 20 repülőtér fogadja. A japán légitársaságot is beleszámítva 19 vásárlótól 244 darab megrendelés érkezett az A380-asra, melyből már 43 példányt adtak át öt üzemeltető részére.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.