2024. 10. 10. csütörtök
Gedeon
: 400 Ft   : 366 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Végső búcsút vettek Samu István vadászpilótától

Végső búcsút vettek Samu István vadászpilótától
honvedelem.hu  |  2024. 01. 10., 12:12
Kapcsolódó
cikkek (1)
Végső búcsút vettek Samu István vadászpilótától

2024. január 9-én, katonai tiszteletadással temették el Samu István nyugállományú őrnagyot, az MH 47. Pápa Harcászati Repülőezred korábbi századparancsnokát a pápai Alsóvárosi temetőben.

„Az elmúlás, az élettől való megválás mindig megrendítő, különösen a gyászoló család számára. A barátok, ismerősök és katonabajtársak számára is fájdalmas, hiszen egy igaz bajtársat veszítettünk el, aki katonai szolgálata során mindig híven, becsülettel teljesítette feladatait, esküjét mindenkor betartva, hűséggel szolgálta hazáját” – fogalmazott Monek Zoltán őrnagy, az MH 47. Bázisrepülőtér Logisztikai Főnökségének volt főnöke a 63 évesen, tavaly évvégén elhunyt Samu István nyugállományú őrnagy ravatalánál.

Samu István 1960. január 14-én, a Somogy vármegyei Bálványoson született, már tizennégy évesen érdekelte a repülés, beiratkozott vitorlázórepülőgép-vezető tanfolyamra, később katonai repülőgép-vezető alapkiképzésen vett részt Budaörsön. 1978-ban felvételt nyert a Kilián György Repülő Műszaki Főiskolára, mérnök-pilóta végzettséget az egykori Szovjetunióban szerzett 1984-ben, a Aktyubinszk-i Repülőakadémián. Ezt követően MiG–21 típusú szovjet vadászrepülőgép átképzésen vett részt Kecskeméten.

„1985 decemberében került a Pápai 47. Harci Vadászrepülő Ezred állományába, repülőgépvezető beosztásba. Kilenc évvel később a katonai akadémiát kiváló eredménnyel végezte el” – ismertette Monek Zoltán őrnagy, aki évtizedekig szolgált vele.

Samu István 1998-tól a második harcirepülőszázad századparancsnoka volt, 2001-ben őrnagyi rendfokozattal vonult szolgálati nyugállományba. Ezt követően először egy híradástechnikai vállalatnál dolgozott, majd évekig a Malév egykori magyar állami légitársaság pilótája volt.

„A Malév utolsó menetrendszerinti járatának ő volt a pilótája 2012-ben. Ezután előbb külföldön, majd hazatérve az ASL légitársaságnál folytatta pályafutását, ahol a kapitányi kinevezését is megszerezte” – fogalmazott Monek Zoltán őrnagy, aki gyászbeszédében hangsúlyozta: Samu István nyugállományú őrnagy – ismert becenevén Sumák – rátermettségét, a repülésben szerzett tudását élete végéig kamatoztatta.

Szabó Ferenc alezredes, evangélikus tábori lelkész beszédében kiemelte: Samu István nyugállományú őrnagy egykori kollégái szerint jó repüléstechnikai készséggel rendelkezett, az új repülési ágazatok elsajátítása nem okozott számára nehézséget, és a repüléssel járó fizikai és pszichikai terheléseket jól bírta. Bajtársaival való kapcsolata példás volt, kedvelték jó hangulatáért, nyíltságáért.

Az egykori vadászpilótát, későbbi civil repülőgépvezetőt katonai tiszteletadás mellett kísérték végső nyughelyére: a szertartáson díszőrség és zászlókíséret emlékeztetett katonai hivatására, tiszteletére egy kétgépes Gripen-kötelék húzott át a pápai sírkert ravatalozója felett, hamvai sírba tételekor díszlövések dördültek el. A gyászszertartáson és temetésen – mások mellett – Magasy Zsolt ezredes, az MH 47. Bázisrepülőtér bázisparancsnoka is részt vett.

További felvételek a linkre kattintva érhetőek el!

Forrás: https://honvedelem.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 01., 09:45
Az Emirates pilótáinak repülését a GE FlightPulse™ adatelemző alkalmazás is segíti, amely fontos működési adatokat szolgáltat a légitársaság naponta átlagosan 470 járatának biztonságáról és üzemanyag-hatékonyságáról. Az applikációnak köszönhetően nem csupán a repülésirányítás minősége javult, de a légitársaság pilótái közti együttműködés is szorosabb és gördülékenyebb lett.
2024. 09. 27., 09:15
A 2022-es Royal International Air Tattoo rendezvényen Szentendrei Dávid százados, a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár hajózója kiemelkedő teljesítményt nyújtott JAS 39-es Gripen vadászgépével.
2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-26 09:20:00
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy mobilalkalmazásában bevezeti az Apple Pay és Google Pay mobiltárcás fizetési megoldást is, hogy a foglalás még egyszerűbb és kényelmesebb legyen. Az új funkció már az Androidos és iOS-t használó eszközökön is elérhető.
2024-09-20 09:45:27
Folytatódik az Emirates kabinszemélyzetének bővítése, amelynek keretében 2024-ben 5000 új légiutas-kísérő felvételét tervezi. A globális toborzás Magyarországot is érinti, legközelebb szeptemberben tart nyílt napot Budapesten a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága.
2024-09-15 18:00:00
A szervezők bejelentése értelmében, egy héttel az esemény előtt, törölték a csehországi Ostravában évente megrendezésre kerülő NATO Days rendezvényt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 10., 11:39
Felhők felett tízes kötelékben – két héten át, tizenegy nemzettel közösen emelkednek magasba Gripenjeink a Ramstein Flag 24 gyakorlaton. A nagyszabású esemény során naponta kétszer, egyszerre több mint 60 gép tartózkodik a levegőben, biztosítva a közös NATO légiműveletek gyakorlását, illetve a képességek fejlesztését.
2024. 10. 08., 11:12
1992. január 7-én az olasz hadsereg két, fehérre festett helikoptere érkezett a kaposújlaki repülőtérre. Az AB 205-ös és 206-os az Európai Közösség Megfigyelő Missziójának égisze alatt repült Belgrádból Zágrábba és tankolás céljából szakította meg útját a Kaposvár melletti repülőtéren.
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.

  Legfrissebbek most

„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.