A légierős alakulatok szakbeosztású katonái hajtottak végre ejtőernyős ugrásokat az MH Összhaderőnemi Parancsnokság, valamint az MH Pápa Bázisrepülőtér szervezésében a napokban, Pápán.
Több szempontból is különleges volt a mostani ugrás. Egyrészt az ejtőernyősök először ugrottak a Pápán települő Nehéz Légiszállító Ezred (HAW) C−17-es repülőgépéből, illetve ezúttal a még csapatpróbán lévő, új, MC−6 típusú körkupolás ejtőernyőket használták.
Korábban az ilyen ugrásokat csak külföldi, legtöbbször amerikai személyzetekkel lehetett végrehajtani. Ezt az üzemnapot azonban már teljes egészében a Magyar Honvédség ejtőernyősei szolgálták ki. A mostani ugrás során az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis (SZHB) kutató-mentő ejtőernyőse, Gazsó Krisztián törzsőrmester volt az ugratásért felelős személy, azaz a „Jump Master”. Gazsó törzsőrmester az Amerikai Egyesült Államokban végezte el a C−17 típushoz szükséges „Jump Master” tanfolyamot. Segítője Nagy Lajos alezredes, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság kiemelt ejtőernyős főtisztje volt, aki segédugratói feladatot látott el.
A kiképzési napon a 21 magyar ejtőernyősnek két alkalommal volt lehetősége ugrani. A kiképzésen az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis mellett az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis ejtőernyősei, valamint a helikopterbázis Speciális Ejtőernyős Kiképző Csoportja és a Légi Kutató-mentő Készenléti Szolgálat ejtőernyős állománya vett részt.
Forrás: honvedelem.hu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Újabb friss hír az L-39NG kapcsán, hiszen az Aero Vodochody repülőgépgyár új gyártósort indított az új kiképző repülőgép számára. Az összeszerelő soron a repülőgép törzsét szerelik össze, a termelési kapacitása a tervek szerint évente legfeljebb 24 darab lesz és több mint 100 embert fog foglalkoztatni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.