A mai napon, 2018. december 18-án ünnepi állománygyűlést rendeztek a Kecskeméti Repülőbázison, melynek keretein belül átadták Az év hajózója címet is. A legjobb pilóta idén Papp József százados lett, a Dongó Repülés-Hagyományőrző Alapítvány jóvoltából pénzjutalomban is részesült.
Papp József százados 500 eurót vehetett át a Dongó Repülés-Hagyományőrző Alapítvány két kurátorától, Zsámboki Tibor nyugállományú ezredestől és Koncsik Istvántól, a JETfly Magazin tulajdonosától. Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a 2017-es esztendőtől Az év hajózója cím - 5 éven keresztül - kiegészül a Dongó Repülés-Hagyományőrző Alapítvány pénzügyi támogatásával, így az elöljárók javaslatára, az adott év legjobbjának választott vadászpilóta a díj mellé 500 eurót is hazavihet.
A Dongó vadászrepülő század pilótái Koncsik Istvánnal karöltve alapították meg a Dongó Repülés-Hagyományőrző Alapítványt, mely immáron másfél évtizede működik: fő céljuk a jótékonyság a volt századtagok irányába, továbbá a katonaárvák megsegítése. Az alapítványt Zsámboki Tibor nyugállományú ezredes, a Kecskeméti Repülőbázis korábbi bázisparancsnok-helyettese, illetve ideiglenesen megbízott bázisparancsnoka, Tóth Gábor nyugállományú alezredes, a Puma század volt parancsnoka, valamint Koncsik István irányítja.
A Dongó Repülés-Hagyományőrző Alapítvány kulcsfontosságú szerepet vállalt többek között abban is, hogy Kecskeméten repülőgépes emlékművet állítsanak fel: az összefogásnak és a számtalan támogatónak köszönhetően az elképzelésből valóság lett, 2015. december 8-án, az északi elkerülő kijáratánál (a 44-es és 445-ös út találkozásánál) lévő körforgalmi csomópontban felavatták a MiG-21-es emlékművet, mely azóta is a város egyik fő látványossága.
A mai napon megtartott ünnepi állománygyűlés egyben egy összegzés is volt az idei év eredményeiről, melyekről Ugrik Csaba dandártábornok, a repülőbázis parancsnoka számolt be részletesen. Elmondása szerint ezek közül is kiemelkedett a svédországi Vidsel lőterén megtartott, kéthetes éleslövészeti Légi Fölény gyakorlat, melynek keretein belül először alkalmaztak Gripenjeink levegő-föld élesfegyverzetet. A bázis parancsnoka továbbá kiemelte a Lion Effort repülő harcászati gyakorlatot is, melyről lapunkon is tudósítottunk, valamint az idei esztendő egyik új beszerzését, az egyelőre kétgépes A319-es flottát. A 2019-es évre vonatkozóan az egyik legfontosabb feladatként a Baltikum légtérrendészeti feladataiban történő ismételt részvételt jelölte meg Ugrik Csaba.
A napokban jubileumot is ünnepelhet a Gripen flotta, hiszen 10 éve lesz annak, hogy a Gripenek egy gyakorló (Tangó) riasztás során megkezdhették a Kecskeméti Repülőbázis "keszi" feladatainak ellátását, amit a MiG-29-esek 2010. decemberi kivonását követően már egyedül teljesítettek. Langó Viktor őrnagy számolt be az elmúlt 10 év mérföldköveiről, a megszerzett képességekről (pl. légi utántöltés). A 14 gépes magyar Gripen flotta eddig kb. 19 600 órát repült, az éles riasztások száma az elmúlt évtizedben elérte a 80-at, a gyakorló riasztások száma pedig az 1200-at.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.