2025. 03. 22. szombat
Beáta, Izolda
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újfajta fedélzeti egészségügyi ellátást vezetett be az Emirates

Újfajta fedélzeti egészségügyi ellátást vezetett be az Emirates
JETfly  |  2025. 03. 12., 14:22
Újfajta fedélzeti egészségügyi ellátást vezetett be az Emirates

Az Emirates légitársaság a Parsys Telemedicine vállalattal együttműködve új, innovatív fedélzeti egészségügyi megoldást vezet be, amely lehetővé teszi az utasok gyors és magas színvonalú orvosi ellátását repülés közben. Az Emirates 2,4 millió dollárt fektetett be a Parsys vállalattal közösen tervezett telemedicina állomás fejlesztésébe, amelyet a következő években 300 repülőgépen telepítenek. Az új eszközöknek köszönhetően repülés közben lehetővé válik nagy felbontású videokonferencia szervezése szakorvosokkal, és biztonságos adattovábbítás a diagnosztizáló orvosnak, hogy az Emirates magasan képzett légiutas-kísérői szükség esetén életeket menthessenek.

Az Emirates mindig is nagy hangsúlyt fektetett a fedélzeti orvosi eszközök fejlesztésére, azonban az új Parsys készlet egyéves együttműködés eredménye, amely egy hatékonyabb, megbízhatóbb és jobban integrált fedélzeti egészségügyi rendszert eredményezett.

A csúcstechnológiás új rendszer két fő elemből áll: a Parsys Telemedicine Kit fedélzeti diagnosztikai állomásból és a Parsys Cloud felhőalapú kommunikációs rendszerből. Az eszközök révén az Emirates légiutas-kísérői pontos egészségügyi adatokat gyűjthetnek az utasokról, amelyek azonnal továbbíthatók az Emirates dubaji központjában működő Földi Orvosi Támogató Központba (Ground Medical Support) – egy 24/7 elérhető szakorvosi csapat számára.

A készlet számos diagnosztikai eszközt tartalmaz, például pulzoximétert, hőmérőt, vérnyomásmérőt, vércukorszintmérőt és EKG-t, amelyek Bluetooth-on keresztül közvetlenül továbbítják az adatokat a Medcapture© nevű eszközbe. Ennek köszönhetően a légiutas-kísérőknek nem kell kézzel jegyzetelniük vagy manuálisan továbbítaniuk az adatokat, így gyorsabb és pontosabb segítségnyújtás válik lehetővé.

A Medcapture© egy speciális táblagép, amely az Emirates számára egyedileg fejlesztett szoftvert futtat, amelynek felhasználóbarát felülete lehetővé teszi, hogy a személyzet még stresszhelyzetben is hatékonyan kezelje a rendszert. Az alkalmazás lehetővé teszi a légiutas-kísérők számára, hogy valós időben kapcsolatba lépjenek a földi orvosi csapattal, akik azonnali szakértői tanácsot adhatnak. Bizonyos esetekben a távolról dolgozó orvosok akár vizuálisan is megvizsgálhatják a sérüléseket vagy egyéb egészségügyi problémákat.

A Medcapture© eszköz a Parsys Cloud-hoz is csatlakozik, amely biztonságos felhőalapú adatátvitelt biztosít, így az Emirates megfelel a legszigorúbb adatvédelmi előírásoknak is.

Az Emirates és a Parsys közös fejlesztésű rendszere már több repülőgépen is működik, és számos sikeres beavatkozásban segített. Egy közelmúltbeli Lyonba tartó járaton egy idős utas komoly szív- és érrendszeri problémát tapasztalt, amely gyors oxigénszint-csökkenést és egyéb kritikus tüneteket okozott. A szakszerűen képzett légiutas-kísérők azonnal oxigént biztosítottak számára és a Parsys Medcapture© eszközt használva továbbították az utas egészségügyi adatait a földi orvosi csapatnak. Az orvosok azonnal reagáltak, és a távoli kapcsolatnak köszönhetően a legjobb ellátást tudták biztosítani az utas számára a leszállásig. Az eset jól példázza, hogy a telemedicina rendszer mekkora szerepet játszik a fedélzeti vészhelyzetek gyors és hatékony kezelésében.

Az Emirates, a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága különös hangsúlyt fektet légiutas-kísérőinek orvosi képzésére. Az új munkatársak 8 hetes intenzív kiképzésen vesznek részt, amely magában foglalja az elsősegélynyújtást és vészhelyzeti orvosi protokollokat. Az oktatás során elméleti és gyakorlati képzések egyaránt zajlanak, beleértve az életmentő eljárások, például újraélesztés (CPR), automata defibrillátor (AED) használata és sürgősségi szülés levezetése is.

A személyzet évente ismétlődő tréningeken mélyíti el tudását, amelynek része egy repülési szimuláció is, ahol valós helyzeteket modellezve gyakorolhatják a vészhelyzetek kezelését. Az Emirates légiutas-kísérői nemcsak az orvosi protokollokat sajátítják el, hanem pszichológiai felkészítést is kapnak, hogy higgadtan és empatikusan kezeljék a beteg utasokat és azok családtagjait.

Forrás: FLOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.