2025. 11. 07. péntek
Rezső
: 386 Ft   : 335 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Több mint 160 célállomásra közlekedik télen a KLM

Több mint 160 célállomásra közlekedik télen a KLM
JETfly  |  2021. 10. 26., 12:23

A holland királyi légitársaság fokozatosan állítja helyre útvonalhálózatát, a téli időszakban 162 célállomásra repül, a hosszútávú járatokon felkínált kapacitás már csak 25 százalékkal marad el a járvány előtti szinthez képest. Európán belül télen több város lesz elérhető, mint a pandémia előtt.

A téli menetrendi időszak október 31-én kezdődik és március 26-ig lesz érvényben. Ahogy az utazási feltételek enyhültek, a KLM folyamatosan tudta újranyitni az útvonalakat, és a kereslet növekedésével folyamatosan emeli a felkínált kapacitást.

A téli időszakban a légitársaság 162 célállomásra repül, ebből 72 interkontinentális, 90 pedig európai útvonal.

Interkontinentális járatok: még több amerikai és karibi célállomás

A KLM egyet leszámítva az összes járvány előtt a hálózatban lévő észak-amerikai városba repül majd, az elérhető ülőhelyek száma a 2019 téli menetrendben biztosított szint 75 százaléka lesz.

Nagy segítség volt ebben az, hogy az Egyesült Államok november 8-tól újra lehetővé teszi a schengeni övezetben lakó oltottak számára a beutazást. Skyteam partnere, a Delta Air Lines központjába, Atlantába például a mostani duplája, heti 12 járat közlekedik novembertől, New York – JFK-re 11, Las Vegasba, Minneapolisba és Miamibe 3-3 alkalommal lehet eljutni Amszterdamból.

A holland tengerentúli területnek számító ABC-szigetekre (Aruba, Bonaire és Curacao) már a nyári időszakban is rendkívül sok turista látogatott el, ezért a téli időszakban a KLM kétszer annyi, heti 14 járatot közlekedtet Curacao szigetére, Arubába és Bonaire-be pedig minden nap a legnagyobb repülőgépét, a Boeing 777-300ER-t állítja forgalomba. Az év végi ünnepek idején várható nagyobb kereslet miatt a KLM azt tervezi, hogy mindhárom sziget felé hetente plusz három járatot indít.

Dél-Amerikában is tapasztalható már a kereslet növekedése, ezért Costa Ricába (San José és Liberia) hetente négy alkalommal repül a KLM télen, Panamavárosba pedig minden nap el lehet majd jutni. Suriname fővárosába, Paramaibóba már hetente négyszer közlekedik a KLM, amely télen is fenntartja az Amszterdam-Santiago de Chile útvonalat. Ez marad a leghosszabb út a holland cég kínálatában: a 12 ezer kilométeres távon hetente háromszor közlekednek a társaság Boeing 777-200-asai.

Október végétől négy új, térségbeli célállomás érhető el a KLM hálózatában. Cancúnba november 2-án indul az első járat, és a karácsonyi időszakban hetente ötször közlekedik, így Mexikóba heti 12 alkalommal indít repülőgépeket a légitársaság. Port of Spain (Trinidad és Tobago), valamint Bridgetown (Barbados) egy járatra felfűzve október 12-e óta hetente három alkalommal érhető el.

A KLM tervei szerint december elején indulhatnak újra a mombasai járatok, a légitársaság jelenleg a nyitáshoz szükséges kenyai engedélyek beszerzését intézi.

Ázsia a szigorúbb utazási korlátozások miatt továbbra is nehezebben megközelíthető, mivel a kereslet is alacsony. Ugyanakkor az áruszállításra rendkívüli igény mutatkozik, ezért a KLM ezt kihasználva annyi útvonalat tart fenn, amennyit lehetséges.

Európai járatok

A kontinensen belüli forgalom már a nyári időszakban is jelentősen emelkedett, a turisták mellett az üzleti célú utasok száma is folyamatosan bővül. Nagy sikere miatt az eredetileg csak nyárra tervezett zágrábi és poznani járatok télen is elérhetők maradnak, ezeknek is köszönhetően a KLM több célállomást kínál a mostani téli szezonban, mint 2019-ben.

Ugyanakkor a járatszám még némileg elmarad a járvány előttihez képest, a téli időszakban a KLM a 2019-es kapacitás 84 százalékát kínálja majd fel. A nagyobb európai városok, mint Berlin, Párizs, München napi öt járattal is elérhető, a menetrend az üzleti utasok számára is kedvező.

Pieter Elbers, a KLM vezérigazgatója szerint jelenleg az a legfontosabb, hogy 18 hónappal a járvány kitörése után egyre több ország lazít a beutazási szabályokon. „Ennek köszönhetően egyre több járatunk van, és alig várjuk, hogy újra azt tegyük, amihez a legjobban értünk: ismét összehozzunk az embereket. Hiszen az utazás a személyes kapcsolatokról szól, és a KLM számára ez kiemelt fontosságú.”

„Where can I fly” - Interaktív térkép

A légitársaság is érzékelte, hogy az utazási szabályok a járvány alatt folyamatosan változtak és nehezen követhetők még a tapasztalt utasok számára is. Ezért a KLM létrehozott egy interaktív térképet, amelyen a legfrissebb utazási információk találhatók, ezeket az induló ország függvényében mutatja meg a szolgáltatás, az országokat pedig a szabályok szigorúsága alapján színkóddal látja el.

Kiemelkedő higiénia, rugalmas jegykezelési szabályok

A KLM a lehető legmagasabb, higiéniára vonatkozó sztenderdeket állította fel az utasok és a személyzet egészségének megőrzése érdekében. Ezért az APEX Gyémánt Díjjal, a Skytrax pedig COVID-19 Kiválósági Díjjal jutalmazta a légitársaságot.

A folyamatosan változó szabályok miatt a KLM továbbra is fenntartja a rugalmas jegykezelés járvány idején bevezetett szabályait: minden jegy ingyenesen módosítható, lemondás esetén teljes visszatérítés jár.

A közleményben jelzett célállomásokra a menetrend egyelőre novemberre és decemberre érvényes, a beutazási szabályok folyamatos változása miatt januártól módosítások léphetnek életbe.

Sajtóközlemény

Forrás: Air France-KLM Sajtó

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 10. 20., 12:32
A hazai léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl október 20-tól ismét várja a jelentkezőket a 2026 őszén induló légiforgalmi irányító képzésére. Az érdeklődők 2026. március 15-ig pályázhatnak, a kiválasztási folyamat várhatóan a nyár közepén zárul. A jövő ősszel induló évfolyamra továbbra is minden, a légi közlekedés iránt érdeklődő pályázó jelentkezését szívesen fogadják.
2025. 10. 02., 09:51
A német birodalom talán legrosszabb sajtójával rendelkező fegyvere volt a Vergeltungswaffe 1, azaz a V-1-es „repülő bomba”. Igazából senki sem szerette: sem a mérnökök, sem az alkalmazók, s pláne nem a britek és más polgári lakosok, akik kénytelenek voltak elszenvedni csapásait. Nem lett belőle Wunderwaffe, azaz a háború sorsát megfordító csodafegyver. Azért annyira nem is volt rossz…
2025. 09. 23., 12:33
A MiG-21-es család még bőven hadrendben állt, amikor az utód 23-as bevezetése megtörtént. A változtatható szárnynyilazású konstrukció minden részletét tekintve érdekes típus, amely viselte a magyar felségjelet is.
2025-10-28 10:34:50
A HungaroControl legfrissebb jelentése szerint 2025 első három negyedévében több mint 7 százalékkal nőtt a légiforgalom Magyarország légterében a tavalyi év azonos időszakához képest. A számottevő forgalombővülés ellenére a hazai léginavigációs szolgáltató szakemberei jelentős mértékben mérsékelték a járatkéséseket: 80 százalékkal kevesebb késést regisztráltak, mint 2024-ben.
2025-10-15 12:30:01
A 46. Nemzetközi Katonai Megfigyelő Tanfolyam hallgatói képzésüknek utolsó hetét töltik. Szolnokon az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál egy H225M helikopterrel emelkedtek a magasba, hogy a légi felderítést gyakorolják.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 11. 06., 10:01
2018 májusában egy tengerészgyalogos hamvaival és hagyatékával egy amerikai üzletember érkezett Budapestre. Utazásával a tengerészgyalogos kívánságát teljesítette, akit gyerekkora óta barátjának mondhatott, és akinek kérése az volt, hogy a végső nyughelye szülőföldjén legyen.
2025. 11. 04., 11:56
Megkezdődött a Magyar Honvédség által megrendelt második KC-390 Millennium közepes katonai szállítógép átadás-átvételi folyamata, a brazil Embraer repülőgépgyár Sao Paulo állambeli Gavião Peixotoban települt üzemkomplexumában.
2025. 10. 29., 14:10
A Delta Airlines első hetvenöt évében amerikai repülőgéptípusok voltak a meghatározóak a légitársaságnál.
2025. 10. 27., 11:05
Az idén százéves Delta Airlines történetét röviden áttekintő sorozatban többször szóba került az 1978-as légitársasági deregulációs törvény, amely átalakította az amerikai légiközlekedési iparágat.

  Legfrissebbek most

A legtöbb nagyszabású hadijátékhoz hasonlóan az Anatóliai Sas elsődleges célja is az, hogy a résztvevők, a „kékek” a lehető legtöbbet tanuljanak a rendezvény során. Olyan helyzetekkel kerüljenek szembe, amelyekkel otthon nem találkozhatnak, amelyek megközelítenek egy valós háborús szituációt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.