2025. 06. 17. kedd
Alida, Laura
: 403 Ft   : 349 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Több mint 1,6 millió utas a Lufthansa Csoport járatain

Több mint 1,6 millió utas a Lufthansa Csoport járatain
JETfly  |  2017. 04. 20., 12:35

Tovább bővült a Lufthansa Csoport öt légitársaságának utasforgalma Magyarországon 2016-ban: az előző évhez képest 1,6%-kal több utas választotta a csoport járatait, miközben a hazai jegyértékesítés 2,6%-kal emelkedett.

  • 1,6%-kal nőtt a Lufthansa Csoport teljes magyarországi utasforgalma 2016-ban
  • Jelentősen több utazó érkezett Magyarországra Németországból, Franciaországból és az Egyesült Királyságból a csoport járatain
  • Növekszik az üzleti utazások száma

Tovább bővült a Lufthansa Csoport öt légitársaságának utasforgalma Magyarországon 2016-ban: az előző évhez képest 1,6%-kal több utas választotta a csoport járatait, miközben a hazai jegyértékesítés 2,6%-kal emelkedett. A Lufthansa, a SWISS International Air Lines, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és a Eurowings 1,6 milliónál is több utast is szállított a Budapestre, illetve Debrecenbe tartó, vagy onnan induló járatain. Jelentősen nőtt a Hévíz-Balaton repülőtérre közlekedő járatok forgalma: a Németországból érkező charterjáratokon 20%-os volt a bővülés.

A Lufthansa Csoport hasonló növekedést ért el Kelet-, Közép- és Dél-Európában. A csoport légitársaságai 1,3%-kal több utast szállítottak tavaly a régió 16 országában, mint egy évvel korábban. „A régió átlagosan 3%-os GDP növekedése meghaladja a nyugat-európai országokét, és ez az üzleti utazások alakulásában is megnyilvánul: a tavalyi év során mintegy 2000 vállalattal nőtt üzleti ügyfeleink száma” – mondta Peter Pullem, a Lufthansa Csoport regionális vezetője. A csoport továbbá 20%-os növekedést tapasztalt a népszerű horvát és görög nyaralóhelyekre tartó járatokon, amelyek kapacitáskihasználtsága a legmagasabbak között van.

„Rekordszámú utazó választotta a Lufthansa Csoport magyarországi járatait, a tavalyi év során 1,6 milliónál is több utast üdvözölhettünk a Budapestre, Debrecenbe és Sármellékre érkező, illetve onnan felszálló járatainkon” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője. „Heti 168 járatával, illetve évi mintegy 2,2 milliós üléskapacitásával csoportunk a második legnagyobb kínálatú légiutas-szállító Magyarországon” – tette hozzá.

Bővülő vállalati értékesítés, több üzleti utas

A tavalyi év folyamán közel 3%-kal bővült a vállalatok felé történő jegyértékesítés, a teljes jegyeladás bő egyharmadát immár az üzleti célú, illetve vállalati jegyeladás teszi ki. Az üzleti utazók közül legtöbben Brüsszelbe, Stuttgartba és Szófiába repültek.

Ugrásszerűen bővül a Premium Economyn utazók száma

A Lufthansa Csoport kontinentális és interkontinentális járatait is figyelembe véve stagnál a First Classon, és némileg csökken a Business Classon utazók száma: az utasok mintegy 6%-a repül az üzleti osztályon. Ezzel párhuzamosan rendkívül népszerű a csoporton belül egyelőre csak a Lufthansa interkontinentális járatain elérhető Premium Economy osztály, az összes utas 1,5%-a már ide vált jegyet, ami 2,5-szeres növekedés az előző évhez képest. 2018-tól a csoport másik tagja, az Austrian Airlines is bevezeti ezt az utasosztályt.

Markánsan nőtt a Németországból, Franciaországból és Portugáliából Magyarországra érkezők száma

A Lufthansa Csoport járatain a tavalyi év során számos európai országból lényegesen több utas érkezett Magyarországra: a Németországból érkezők száma 12%-kal nőtt, míg Franciaországból 19%-kal, az Egyesült Királyságból 18%-kal, Spanyolországból 21%-kal, Portugáliából pedig 71%-kal többen látogattak hazánkba. „Örvendetes ez a bővülés, amivel a Lufthansa Csoport hozzájárulhat a magyar gazdaság és turisztika fejlődéséhez” – mondta Antal Gábor.

Rendkívül erős az észak-amerikai utasforgalom, nő az Afrika és Dél-Amerika felé tartó utasok száma

A tavalyi év során 11%-kal több jegyet adott el Magyarországon a Lufthansa Csoport az Észak-Amerikába tartó járatokra – az első osztályra például 14%-kal több jegy fogyott. A csoport növekvő, 37%-os piaci részesedésével tovább erősítette piacvezető helyét a transzatlanti útvonalakon. Az amerikai kontinens északi felébe repülő utasok 10%-a Business Classon, 5%-a pedig Premium Economyn utazik – mindkét érték közel duplája a szokásos átlagnak. A legtöbben Magyarországról továbbra is New Yorkot (+17%), Miamit (+20%) és Los Angelest (+12%) keresik fel, a nyaralóvárosok közül pedig Miami, Tampa (+50%) és Cancun voltak a legnépszerűbbek.

Magyarországról tavaly 18%-kal több utas repült a csoport járataival Afrikába, míg a Dél-Amerikába tartó gépeken 14%-kal volt magasabb a forgalom. Az ázsiai útvonalakon stagnált az utasszám, míg a Távol-Keletre negyedével kevesebben repültek.

A Lufthansa Csoport négy légitársasága összesen heti 130 járatot közlekedtet Magyarország és Frankfurt, München, Zürich, Bécs illetve Brüsszel között, a Germanwings/Eurowings pedig 38 járatot üzemeltet a magyar főváros és Hamburg, Düsseldorf, Stuttgart, valamint Köln-Bonn között.

Forrás: Lufthansa

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 03., 09:15
A MiG-21-es Fishbedek hosszú évtizedeken át számos ország katonai repülőteréről felszállva védték a légteret. Nem csak a Varsói Szerződés tagállamainak volt alaptípusa, de különböző modifikációik alaposan kivették a részüket a 20. század helyi háborúiban is.
2025-06-04 09:31:36
Az Axiom-4 nemzetközi űrmisszió legkorábban június 10-én, helyi idő szerint 8 óra 22 perckor (közép-európai idő szerint 14 óra 22 perckor) indulhat el a floridai Kennedy Űrközpontból a Nemzetközi Űrállomásra Kapu Tibor magyar kutatóűrhajóssal a fedélzetén - hangzott el a küldetésről tartott keddi online sajtótájékoztatón.
2025-06-02 14:07:00
Civilek, majd diplomaták kimenekítése, a művelet szempontjából kritikus, szenzitív anyagok megszerzése és katapultált pilóták felkeresése, majd kimenekítése – a nehézségi szint egyre nőtt, a kihívások komplexitásával egyetemben a Fire Blade 2025 gyakorlaton, ahol kevesebb, mint 24 óra állt a hajózók rendelkezésére, hogy kidolgozzák műveleti tervüket.
2025-05-29 18:15:53
Átadták a Pápán települő Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) szimulátorát az MH 47. Bázisrepülőtéren – mindez mérföldkövet jelent a program szakembereinek felkészülésében, hiszen a C-17-es repülőgépek kezelőszemélyzete szinten tartó és képességfejlesztő szimulációs felkészítéseit már hazánkban is teljesíteni tudja.
2025-05-27 15:22:44
2025. május 26-án egy szűkebb körű sajtóeseményre érkeztünk a HungaroControl székházába: a program során részt vehettünk a közelgő nyári csúcsidőszakra való felkészülést elemző szakmai beszélgetésen, ellátogathattunk az irányítótermekbe, illetve kitölthettük a FEAST tesztet is, ami kötelező elem a légiforgalmi irányítók felvételi eljárásában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 17., 12:39
Kiemelt látogatói nap a Saber Guardian 2025 nemzetközi gyakorlaton.
2025. 06. 16., 11:41
Az ötvenes években egy együléses, egy hajtóműves, szuperszonikus vadászgép jelent meg az amerikai haditengerészetnél, az F8U-1 Crusader.
2025. 06. 11., 10:47
Teljesítették első ejtőernyős ugrásukat az MH Ludovika Zászlóalj harmadéves felderítő honvéd tisztjelöltjei. Sánta Gerő hallgató főtörzsőrmesternek még emlékezetesebb volt az ugrás, hiszen azt édesapjával, Sánta Gábor dandártábornokkal élhette át, aki rutinos ejtőernyősként pontosan tudja, mekkora kihívást jelent mindez.
2025. 06. 06., 11:35

Az L-39 Skyfox szimulátora

2025. május 30-án, pénteken érkezett meg Kecskemétre az első három L-39 Skyfox típusú kiképző repülőgép. Az ünnepségen elhangzott, hogy korábban már leszállították a kapcsolódó szimulátort is.

  Legfrissebbek most

Portugália légiereje hivatalosan 2025. június 16-án jelentette be a párizsi légiszalonon, hogy kibővítik a brazil KC-390-es teherszállító repülőgépre leadott rendelésüket.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.