2024. 12. 02. hétfő
Melinda, Vivien
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rekordszámú utassal ünnepelte a Lufthansa 50. magyarországi jubileumát

Rekordszámú utassal ünnepelte a Lufthansa 50. magyarországi jubileumát
JETfly  |  2018. 03. 09., 16:17

A Lufthansa Csoport öt légitársaságának utasforgalma 8%-kal bővült 2017-ben Magyarországon az előző évhez képest: 1 750 000-en repültek a Lufthansa, a SWISS International Air Lines, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és a Eurowings járatain Budapestre, Debrecenbe, illetve Sármellékre tartó, vagy onnan induló járatokon.

  • 11,3 millió utas választotta a Lufthansa Csoportot Kelet-Közép- és Dél-Európa 16 országában
  • 2017-ben 8%-kal, vagyis összesen 130 000-rel több utas a Lufthansa Csoport teljes magyarországi hálózatában
  • A Lufthansa Csoport üzemelteti Magyarországon a második legtöbb járatot
  • Az utasok egyharmada üzleti utazó, a prémium termékek iránti kereslet nőtt a leginkább

Az öt légitársaság járatai átlagosan 75%-os kapacitáskihasználtsággal közlekedtek Budapest, Debrecen és Sármellék, illetve Frankfurt, München, Bécs, Zürich, Brüsszel, Köln, Stuttgart, Düsseldorf és Hamburg között. A volument tekintve Európán belül mutatkozott a legnagyobb, 5,5 százalékos növekedés, míg arányában az afrikai útvonalakon volt a legnagyobb, 18 százalékos a bővülés. Az európai növekedéssel megegyező arányban, 5,5%-kal nőtt az Észak-Amerikába a Lufthansa Csoporttal repülők utasok száma.

„A Lufthansa első magyarországi járatindításának 50. jubileumát az egész Lufthansa Csoport egy új rekorddal ünnepelte: egy év alatt 1 750 000 utast szállítottunk, míg az elmúlt 7 év során mintegy 60%-kal nőtt a velünk repülők száma Magyarországon” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi country managere.

Jelentősen növekedett a régiós forgalom

A Lufthansa Csoport négy légitársasága a magyar piachoz hasonló növekedést ért el a Kelet-Közép- és déleurópai régióban: a kapacitások 2,5, míg az utasszám 5,7 százalékkal volt magasabb 2017-ben mint az előző évben. A gépek töltöttsége így átlagosan 75,8%-ra nőtt. A legnagyobb mértékben a görög szigetek irányába nőtt a felkínált ülésszám. „A régióban 11,3 millió utas választotta a Lufthansa Csoport járatait. A 2018-as nyári menetrendben tovább bővítjük kapacitásunkat. Utasaink összesen heti 1537 járattal utazhatnak a régió 16 országának 59 repülőtere között. Nagyon örülünk a csoport magyarországi, a régiós átlagot meghaladó nö-vekedésének” – mondta Peter Pullem, a Lufthansa Csoport Kelet-, Közép- és dé-leurópai régióért felelős vezetője. A régióban 27%-kal nőtt az Afrikába, mintegy 13%-kal a Dél-Amerikába, 6,7%-kal Ázsiába, 2,3%-kal az Észak-Amerikába, 6%-kal az Eu-rópába és 14,5%-kal a Közel-Keletre irányuló forgalom.

Magyarországon a prémium termékek iránt nőtt a legnagyobb arányban a keres-let

A Lufthansa Csoport tapasztalatai alapján a magyarországi légi utasok lényegesen magasabb arányban keresték a Csoport prémium termékeit 2017-ben: a First Class eladások 40%-kal, míg a Business Class eladások 22%-kal nőttek. Különösen az észak-amerikai útvonalakon szembetűnő a növekedés, ahol a First Class jegyeladása 45%-kal, a Business Class-é 25%-kal nőtt, összességében pedig az utasok egy-hetede First, Business, vagy Premium Economy osztályon repül.

„Az Észak-Amerikába tartó járatokon egyértelmű súlyponteltolódást figyeltünk meg a 2017-es évben a prémium utasosztályok keresletében. Utasaink értékelik minőségi szolgáltatásainkat, ennek is köszönhető, hogy az USA-ból érkező járatokon volt a legnagyobb, 12 százalékos a növekedés, míg Svájcból és Belgiumból egyaránt 11%-kal több utas érkezett Magyarországra” – mondta Antal Gábor. A Lufthansa Csoport 37,5%-ra növelte piacrészét a Magyarországról Észak-Amerikába utazók között.

A 2017-es év másik nagy újdonsága a kontinentális járatokon a szélessávú internet bevezetése. Év végére pedig a Lufthansa, az Austrian Airlines és a Eurowings vala-mennyi Airbus-án elérhető lesz a fedélzeti netszolgáltatás.

A SWISS is újdonsággal jelentkezett 2017-ben, és a világ legmodernebb keskeny-törzsű repülőgépe, a Bombardier CS100 mellett immár a nagyobb változatot, a CS300-ast is közlekedteti a magyar fővárosba, és összesen heti 9 alkalommal fordulnak meg Budapesten gépeik.

A Lufthansa Csoport utasainak legkedveltebb célállomásai Afrikában Johannesburg, Marrákes, Casablanca, Észak-Amerikában New York, Miami és Los Angeles, Dél-Amerikában Mexikó, Cancún és São Paulo, Ázsiában Tokió, Sanghaj, Hongkong, Európán belül pedig Genf, Barcelona és Hannover.

2018-ban heti 178 járat

A Lufthansa Csoport idén tovább bővíti magyarországi kapacitását. A Lufthansa a 2018-as nyári menetrendben bevezeti a hatodik napi járatot Budapest és Frankfurt között. A német nagyvárosból 17:00-órakor induló járat számos Frankfurtba érkező interkontinentális és kontinentális járat utasai számára kínál ideális csatlakozást a magyar főváros irányába, többek közt a Bogota, Ibiza, Málta, Valencia, Edinburgh, Lyon, Porto, Sevilla és Lisszabon felől érkező utasok érhetnek gyorsan és kényelmes-en Budapestre.

Visszafelé 19:15-kor indul az útvonalon közlekedő Airbus és 20:55-kor érkezik meg Frankfurtba, így több késő este Amerikába, Ázsiába és Afrikába tartó járat érhető el rövid átszállási idővel: Budapestről Buenos Aires, Rio de Janeiro, São Paulo, Szinga-púr, Bangkok, Johannesburg, Sanghaj és az etiópiai Addisz Abeba felé indulóknak rövidül le a transzferidejük Hessen tartomány fővárosában.

Az új járat a hét minden napján közlekedik majd.

A másik magyarországi útvonalán heti háromról ötre emeli járatszámát a Lufthansa: München és Debrecen között hetente ötször, hétfőn, szerdán, csütörtökön, pénteken és vasárnap is repülni fog az útvonalon közlekedő Bombardier CRJ 900-as, így közel 70%-kal nő a kapacitás ezen az útvonalon.

„A 2018-as nyári menetrendben tovább bővítjük kapacitásunkat: 11 új járattal heti 178-ra növeljük magyarországi járatszámunkat, így Magyarországon a Lufthansa Csoport kínálja a második legtöbb járatot a világ felfedezéséhez és az üzleti utakhoz” – tette hozzá Antal Gábor. A Lufthansának így heti 78, a Eurowingsnek 39, a SWISS-nek és az Austrian-nek 21-21, a Brussels Airlines-nak pedig 19 járata közlekedik majd Magyarországra.

Forrás: Lufthansa

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 18., 16:45
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024. 11. 04., 09:11
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
2024. 10. 25., 09:12
A 9603-as az utolsónak gyártott magyar MiG-21MF-ek (9507-9515, 9601-9606) egyike. Gyártási száma 969603, szériaszáma pedig 9603 (a 96. széria 03. gépe). A repülőgép felújítását a Berekfürdőn található, A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata végezte: az Aranysas magazin 2024. novemberi számában a 9603-as történetéről olvashatunk további részleteket.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-10-25 16:45:21
Egyedülálló lehetőséget biztosít a fiatalok számára az Ifjúsági Pilóta Program, amely 2025 januárjában indul el a Honvédelmi Minisztérium felügyelete alatt - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter, október 24-én, csütörtökön.
2024-10-24 09:15:00
2024. október 2-án, délután került sor Pozsgay Gyula grafikusművész legújabb, immár harmadik történelmi képregénykötetének bemutatójára a kaposvári bibliotékában. A „Láthatatlan ellenség” címet viselő mű minden idők legeredményesebb magyar vadászpilótájának, vitéz Szentgyörgyi Dezső zászlósnak állít emléket.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.