Minden nap több mint ezer Air France-járat indul el fedélzetén több mint 100 ezer utassal, ez pedig hatalmas mennyiségű adatot generál. Ennek feldolgozásával és felhasználásával jelentősen javítható az üzemelés hatékonysága és az utasélmény is, ezért az Air France több tucat, generatív mesterséges intelligencián alapuló projektet indított el.
Bár a mesterséges intelligencia új jelenség, de az adatok keletkezése és felhasználása fél évszázados múltra tekint vissza az Air France-nál. A légitársaság 1958-ban egy operatív kutatási részleget hozott létre, azzal a céllal, hogy a folyamatosan fejlődő iparág technológiai újításait kutassa az információ- és adatfolyam elemzésével. Ez vezetett a bevételkezelés kiterjesztéséhez a 90-es években, részben a múltbeli adatokra és a trendek azonosítására támaszkodva.
A 2000-es évek elején aztán a karbantartásban is elkezdték használni az adat alapú megközelítést és létrejött a Prognosos, amely a meghibásodásokat igyekezett előre vetíteni. Ezzel az eszközzel, amelyet ma már világszerte több mint 80 légitársaság használ, az Air France belépett a mesterséges intelligencia alapú, prediktív technológia korszakába.
Azóta a mesterséges intelligencia több kutatás-fejlesztési programba is beépült, az Air France jelenleg az ügyfélút különböző szakaszainak kutatására is használja. Emellett az utasokkal való kapcsolattartásban, a fedélzeten várható csomagok és ételek számát előrejelző eszközökben, vagy az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a repülési útvonal optimalizálására szolgáló rendszerekben is alkalmaznak mesterséges intelligenciát.
A generatív MI megjelenésével új szintre emelkedett a technológia használata, mivel ezt az újítást már nemcsak az adatok elemzésére lehet használni. Az Air France ma több mint 80 projektben alkalmazza a generatív MI-t, ezek közül van, amely már előrehaladott fázisban van.
- A TALIA az Air France belső ChatGPT rendszere, amelyen keresztül a munkatársak biztonságos környezetben ismerkedhetnek meg a technológiával
- PAMELIA segítségével a repülőtéri személyzet gyors és pontos választ adhat az utazással kapcsolatban felmerült kérdésekre. A tesztfázis után ezt a megoldást jövőre vezeti be az Air France a Charles de Gaulle-repülőtéren.
- CHARLIE a karbantartókat segíti abban, hogy a javításhoz szükséges alkatrészek cikkszámát minél gyorsabban megtalálják.
- FOX pedig az ügyfelek visszajelzéseit elemzi és képes az irónia, a humor felismerésére is, így pontosabb elemzést tud készíteni az utasok tapasztalatairól.
Forrás: Air France-KLM Sajtó
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.