2025. 05. 13. kedd
Imola, Szervác
: 405 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben
JETfly  |  2025. 05. 09., 09:41
Címkék
Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben

Az Emirates Group ma közzétette 2024–2025-ös pénzügyi évének részletes jelentését, amely minden tekintetben új rekordokat hozott: a vállalatcsoport történetének legmagasabb adózás előtti nyereségét, bevételét, EBITDA-ját és készpénzállományát jelentette be. Ezekkel az eredményekkel az Emirates Group a világ legnyereségesebb légiközlekedési vállalatcsoportjává vált, míg az Emirates légitársaság a világ legjövedelmezőbb légitársaságaként zárta az évet.

A 2025. március 31-én zárult pénzügyi év főbb adatai:

  • Rekord adózás előtti nyereség: 6,2 milliárd USD, ami 18 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest
  • Rekord árbevétel: 39,6 milliárd USD, 6 százalékkal magasabb az előző évinél
  • Rekord készpénzállomány: 14,6 milliárd USD, 13 százalékos bővülés
  • Rekord EBITDA: 11,5 milliárd USD, 6 százalékos növekedés
  • A cégcsoport összesen 3,8 milliárd USD értékben fektetett be új repülőgépekbe, létesítményekbe, technológiákba és vállalatokba. Az alkalmazotti létszám is rekordot döntött: 121 223 fő dolgozik már a csoportnál világszerte, köztük Magyarországon is.

Emirates légitársaság: példa nélküli teljesítmény

  • Adózás előtti nyereség: 5,8 milliárd USD, 20 százalékkal magasabb az előző pénzügyi év adózott nyereségénél
  • Bevétel: 34,9 milliárd USD, 6 százalékos növekedés
  • Készpénzállomány: 13,5 milliárd USD, 16 százalékos növekedés
  • Működési költség: 4 százalékos növekedés tavalyhoz képest

A légitársaság 2024–25-ben 53,7 millió utast szállított (3 százalékos növekedés), miközben utas- és teherszállító kapacitását 4 százalékkal növelte. A kihasználtsági mutató (Passenger Seat Factor) 78,9% volt. A prémium turistaosztály iránti kereslet tovább nőtt, köszönhetően a kabinfelújítási programnak és a 4 új Airbus A350-es repülőgép forgalomba állításának. Az Emirates flottájának összlétszáma március végére 260 repülőgépre bővült.

A folyamatosan csúszó új repülőgép-szállítások miatt az Emirates további 99 repülőgépet vont be kabinfelújítási programjába, így összesen 219 repülőgép esik át teljes belső átalakításon, összesen 5 milliárd dollár értékű beruházás keretében. A 2025. március 31-i állapot szerint az Emirates megrendelésállománya 314 repülőgépet tartalmazott, köztük 61 darab A350-est, 205 Boeing 777X típust, 35 Boeing 787-est és 13 darab Boeing 777F teherszállítót.

Erős cargo-üzletág és új globális jelenlét

Az Emirates SkyCargo 2,3 millió tonna árut szállított, ami 7 százalékos növekedés a megelőző pénzügyi évhez képest. A részleg bevétele 4,4 milliárd USD, ami a légitársaság összesített bevételének 13 százalékát tette ki. A cargo-hozam 10 százalékkal emelkedett. Új teherszállító járat indult Koppenhágába, illetve 10 új Boeing 777F típusú repülőgépre adott le rendelést a társaság.

dnata: stabil növekedés és globális terjeszkedés

  • Adózás előtti nyereség: 1,6 milliárd AED (430 millió USD)
  • Bevétel: 21,1 milliárd AED (5,8 milliárd USD), 10 százalékkal magasabb
  • Készpénzállomány: 3,7 milliárd AED (1,0 milliárd USD)

A dnata, a cégcsoport földi kiszolgálásra szakosodott vállalata erős évet zárt, új catering létesítményeket és cargo terminálokat nyitott világszerte, és bővítette repülőtéri jelenlétét Rómában, Amszterdamban, Dubajban és Erbílben. A földi kiszolgálási üzletág 794 091 repülőgépet kezelt világszerte, míg a kezelt szállítmány mennyisége 3,1 millió tonnára emelkedett.

Társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság

Az Emirates tovább növelte elkötelezettségét a fenntarthatóság terén:

  • SAF (fenntartható üzemanyag) használat Heathrow-n és Szingapúrban
  • Napenergia-projekt elindítása a dubaji karbantartóközpontban
  • Résztvétel a Dubai Reef tengervédelmi projektben
  • Újrahasznosított anyagokból gyerekiskolatáskák hátrányos helyzetű gyermekeknek

Előretekintés: 2025–2026-os év kilátásai

A következő évben az Emirates várhatóan 16 új A350-est és 4 Boeing 777F-et vesz át, tovább bővítve globális hálózatát. A dubaji Al Maktoum Nemzetközi Repülőtér (DWC) fejlesztése is előrehalad, amely új korszakot nyithat a város légiközlekedésében.

Őfelsége Ahmed bin Szajíd Al Maktum sejk, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója így értékelte a pénzügyi eredményeket: „Az Emirates Csoport ismét bizonyította, hogy elkötelezett a kiválóság iránt. Köszönöm kollégáinknak, partnereinknek és ügyfeleinknek, hogy együtt értük el ezt a történelmi sikert. Izgatottan várjuk a következő évet, amely újabb növekedést és lehetőségeket tartogat számunkra."

Rekordév a poggyászkezelésben az Emirates-nél 

Az Emirates történetének legforgalmasabb évét zárta poggyászkezelés szempontjából: a 2024. április és 2025. március közötti pénzügyi évben havonta több mint 2,8 millió - napi átlagban 100 ezer - csomagot kezelt a légitársaság. Ez 3,7%-os növekedést jelent a megelőző pénzügyi évhez képest. A dubaji központból induló vagy ott “átszálló” poggyászok 99,9%-a időben és a megfelelő helyszínre érkezett meg.

A hibás poggyászkezelési arány rendkívül alacsony, ezerből mindössze 1,4 csomagot érintett, ami közel harmincszor jobb teljesítmény, mint sok más szolgáltatónál. Amennyiben késés mégis előfordult, az esetek 91%-ában 72 órán belül sikerült kézbesíteni a poggyászt.

Az Emirates dubaji központjában működő elveszett tárgyak részlege a talált értékes tárgyak 94%-át egy órán belül visszajuttatta tulajdonosához. A 2024-ben bevezetett „Emirates Bag Connect” digitális nyomkövető rendszer már 80 állomáson érhető el, és segítségével az utasok nyomon követhetik a poggyászuk teljes útját.

Forrás: FLOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 13., 11:05
Magyarország ma már nem mellékszereplő, hanem kezdeményező és megbecsült partner az űrkutatás területén - emelte ki az űrkutatásért felelős miniszteri biztos a HUNIVERZUM - Magyarok a világűrben elnevezésű látogatóközpont megnyitóján hétfőn Budapesten, a Millenáris parkban.
2025. 04. 25., 09:03
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.